• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402101207855
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

از ابزار «هنر» برای معرفی مسجد به کودکان استفاده شود

از ابزار «هنر» برای معرفی مسجد به کودکان استفاده شود

ایسنا/سمنان  نماینده ولی فقیه در استان سمنان، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را ظرفیتی کم‌نظیر برای جذب نوجوانان به مساجد برشمرد و تاکید کرد: از ابزار «هنر» برای معرفی مسجد به کودکان و نوجوانان استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در دیدار با سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان که ۱۱ دی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد با بیان اینکه تغییرات مدیریتی باید به تحول و پویایی بیشتر منجر شود اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه فرهنگ محسوب می‌شوند که باید برای استفاده حداکثری از این ظرفیت برنامه‌ریزی کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، هماهنگی ارکان مسجد را مایه توسعه و آبادانی مساجد دانست و افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان باید در هر دوره زمانی بطور دقیق ارزشیابی و پالایش شوند.

امام جمعه سمنان با تمجید از فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در حوزه کودک و نوجوان گفت: استفاده از ظرفیت هنر نظیر ایجاد گروه‌های سرود می‌تواند به حضور بیش از پیش کودکان و نوجوانان در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و متعاقب آن جذب این رده سنی به مسجد کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اوقات فراغت تصریح کرد: طرحهای تابستانی مساجد یکی از فرصت‌های کم‌نظیر برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با فضای معنوی، اجتماعی و فرهنگی مساجد است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، برگزاری کلاسهای هنری، دینی و قرآنی با محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد را مفید عنوان کرد و گفت: توجه مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به امر برنامه‌ریزی بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه پیش‌نیاز هر کار موفقی، برنامه‌ریزی دقیق و عالمانه است.

رئیس قرارگاه مسجد استان سمنان با بیان اینکه مسجد باید محور فعالیت‌های فرهنگی هر محله و منطقه باشد اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ارکان مهم مسجد محسوب می شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر توجه مسئولان و مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: بخش قرآن و عترت کانون های مسجد باید بطور ویژه مورد نظر مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار «محمد حقیقت» سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان به تشریح برنامه‌ها و اهداف این ستاد پرداخت.همچنین در این دیدار از تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی مدیر سابق ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha