• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402101107717
  • خبرنگار : 50167

طراحی و ساخت بزرگترین ابر ترانسفورماتور کشور در زنجان

طراحی و ساخت بزرگترین ابر ترانسفورماتور کشور در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ ترانسفو گفت: گامی دیگر در راستای خودباوری و خوداتکایی، با طراحی و ساخت بزرگترین ابر ترانسفورماتور کشور توسط این گروه صنعتی برداشته شد. 

بهزاد ظهیری امروز (دوشنبه، ۱۱ دی‌ ماه) در حاشیه مراسم بستن تفاهم‌نامه بین گروه صنعتی ایران‌ ترانسفو و شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، اظهار کرد: گروه صنعتی ایران‌ ترانسفو با تکیه بر دانش مهندسان و تخصص پرسنل خود توانسته است، با تولید انواع ابر ترانسفورماتورها با توان بالای ۵۰۰ MVA بخشی از نیاز صنعت برق کشور را مرتفع کند.

وی درباره طراحی و تولید این ابر ترانسفورماتور در زنجان، گفت: گروه صنعتی ایران‌ ترانسفو با بستن تفاهم‌نامه با شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، طراحی و ساخت ابر ترانسفورماتور ۶۰۰ MVA را برای اولین بار در کشور اجرایی خواهد کرد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان نیز با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه، بیان کرد: ایران‌ ترانسفو به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتورهای قدرت در خاورمیانه، با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی و تجربه گران‌بها در ساخت انواع ترانسفورماتورهای قدرت، توانایی ساخت این ترانسفورماتور پرقدرت را دارد.

موسوی‌تاکامی با بیان اینکه شرکت ایران‌ ترانسفو مجهز به نرم‌افزارهای پیشرفته شبیه‌سازی و طراحی و تجهیزات، ماشین‌آلات مدرن و آزمایشگاه‌های پیشرفته است، ادامه داد: شرکت می‌تواند تایپ‌تست این ابر ترانسفورماتور را در داخل کشور انجام دهد و صنعت برق استان‌های مازندران و گلستان را در مسیر صحیح توسعه شبکه برق قرار دهد.

به گزارش ایسنا، با هدف اتصال قوی و محکم شبکه برق آسیای مرکزی و اوراسیا به شبکه برق ایران از طریق خط انتقال EHV، تفاهم‌نامه‌ای بین گروه صنعتی ایران‌ ترانسفو و شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان بسته شد. طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد طراحی و ساخت نخستین و بزرگترین ابر ترانسفورماتور ۵۰۰ کیلووات ۶۰۰ مگاوات آمپر کشور در شرکت ایران‌ ترانسفو انجام شود.

از آنجا که پست برق شهید چمران آزادشهر استان گلستان احداث و در دست توسعه است، این ترانسفورماتور پرقدرت با هدف اتصال قوی به شبکه برق اوراسیا و آسیای مرکزی از طریق کریدور جنوب دریای خزر استفاده خواهد شد. از سوی دیگر، این ابر ترانسفورماتور برای تثبیت فرکانس و ولتاژ و مبادله توان و انرژی با کشورهای همجوار نیازمند خطوط EHV است.

ابرترانسفورماتور یادشده مجهز به سیستم‌های پایش و مانیتورینگ، سنسورهای پیشرفته اندازه‌گیری دمای هات اسپات، تجهیزات آنالیز و تحلیل گاز و رله‌های حفاظتی و تشخیص خطای دقیق و دیجیتال خواهد بود. وزن و مشخصات بهینه این ترانسفورماتور کم تلفات با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته طراحی، شبیه‌سازی و تعیین می‌شود که پس از تولید و گذراندن مراحل تست به آزادشهر، استان گلستان فرستاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha