به گزارش ایسنا، تسلا در مواجهه با کاهش فروش، از حاشیههای پیشرو در صنعت خود استفاده کرد و قیمت چهار مدل خودروی خود را در سطح جهانی در سال ۲۰۲۳ کاهش داد و با تمرکز بر چین که این شرکت سهم بازار خود را به محلیها از جمله بیوایدی از دست داده است. با این حال، جنگ قیمتها و کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، خودروسازان از جمله فورد موتور را بر آن داشته است که از طرحهای برقیسازی خود عقب نشینی کنند و تسلا را به عنوان رهبر در ایالاتمتحده باقی بگذارند و به دو برابر شدن سهام آن در سال جاری کمک کند.
گرت نلسون، تحلیلگر ارشد در CFRA Research گفت: سه ماهه چهارم معمولاً قویترین سه ماهه سال از نظر تحویل برای تسلاست و ما انتظار داریم که امسال نیز چنین باشد. بر اساس نظرسنجی تسلا احتمالاً ۱.۸۲ میلیون دستگاه خودرو را در سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان تحویل داده است که ۳۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که حدود ۴۷۳ هزار دستگاه در سه ماهه چهارم بود.
ماسک در ماه ژانویه سال پیش گفت که تسلا پتانسیل رسیدن به ۲ میلیون تحویل در سال ۲۰۲۳ را دارد اما در ماه اکتبر، او هشدار داد که هزینههای وام بالاتر بر تقاضا فشار میآورد.
این شرکت که با افزایش تخفیفها در مدلهای کلیدی خود، فروش خود را در پایان سال افزایش داد، اعلام کرده است که قصد دارد به نرخ رشد متوسط سالانه ۵۰ درصدی طی چندین سال برسد.
رهبر بازار خودروهای برقی با رفتن به سال ۲۰۲۴، باید با از دست دادن اعتبار مالیاتی فدرال برای برخی از خودروهای خود در ایالاتمتحده و همچنین در آلمان که دولت برنامه یارانه خودروهای برقی خود را پیش از موعد پایان میدهد، مبارزه کند. این امر ممکن است باعث کاهش بیشتر قیمت ها در سال ۲۰۲۴ شود.
بر اساس گزارش رویترز، ماسک گفته است که سایبرتراکها درصد کمی از وسایل نقلیه تسلا خواهند بود که در سال جدید تولید میکند و «چالشهای عظیمی» برای رسیدن به حجم تولید برای این پیکاپ وجود دارد.
انتهای پیام
نظرات