• جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402100805202
  • خبرنگار : 50455

خطیب نماز جمعه قم:

۹ دی ماه صحنه شگفت‌انگیزی در ایران رقم خورد

۹ دی ماه صحنه شگفت‌انگیزی در ایران رقم خورد

ایسنا/قم خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه ۱۹ دی در قم آغاز انقلاب اسلامی بود، تاکید کرد: این روز، نقطه شروعی بود که مردم قم آغازگر راهی نو بودند. ۱۹ دی برای ما سند هویت و تاریخ ماندگار است و باید بزرگ داشته شود.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه هشتم دی‌ ماه که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار کرد: به زیبایی و درستی میلاد بانوی فضیلت‌ها و قله انسانیت و زن یگانه همه عالم هستی، فاطمه زهرا (س) در گفتمان انقلاب اسلامی به‌عنوان روز زن تعیین شده است. به معنای آنکه نماد زن مسلمان پیشگام و پیشرو در جهان با همه ابعاد معرفتی، علمی و جایگاه ولایی بود.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: در مقوله زن، ما طلبکار عالم و مدعی هستیم که تمدن جدید غربی در بسیاری موارد راه غلط را پیموده است. یکی از غلط‌های تمدن غرب، در حوزه زن و خانواده است، راهی که آن‌ها در افسار گسیختی شهوانی پیمودند، یعنی فروریختن ارزش‌های متعالی و پایین آوردن منزلت زن است.

اعرافی ادامه داد: منطق اسلام به همه راه‌ها برای ترقی و سعادت زن احترام می‌گذارد. رشد فردی و اجتماعی، نقش تربیتی زن همه در نگاه اسلام معتبر است. ما امروز مدعی هستیم در گفتمان انقلاب اسلامی راه برای تحصیلات عالی در دانشگاه و حوزه‌های علمیه گشوده شد. آمار پیشرفت زنان در عرصه‌های علمی کم نیست.

خطیب نماز جمعه قم گفت: در ایفای نقش اجتماعی، زنان ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حتی نقشی برتر از مردان ایفا کردند و همه راه‌های سعادت و پیشرفت زنان در منطق اسلام مورد تایید است.

وی افزود: نگاه اسلام در نقش زن، یک نگاه جامع و متوازن است. زن باید نقش موثر اجتماعی ایفا کند و هم مسیر تکاملی خود را طی کند؛ اسلام این مجموعه مصالح خانواده، جامعه، مرد و زن، و مصالح مادی فرد و جامعه، مادی و معنوی را در کنار هم می‌بیند و از درون این نگاه جامع، قواعد درست فقهی بیرون می‌آید. نگاه فقهی ما در چارچوب توازن این مصالح است.

 اعرافی اظهار کرد: در انقلاب اسلامی، دختران و زنان بزرگی تربیت شدند. خانواده‌های شهدا، همسران و خواهرانی که در عرصه‌های گوناگون ایثار و جهاد و مقاومت کردند و در خدمات علمی و اجتماعی از خود آثار بزرگی باقی گذاشتند، افتخار ما هستند.

او بیان کرد: مبادا غرب عفاف و حجاب را از زنان ما بگیرد، این زنگ خطری است که گفتمان انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند. همه ما در برابر سلامت جامعه از فساد، افسارگسیختگی و کنار رفتن حجاب و مرزهای شرعی مسؤولیم و باید در برابر خداوند پاسخگو باشیم.

وی همچنین یادآوری کرد: ۹ دی ماه صحنه شگفت‌انگیزی در ایران رقم خورد و هوشیاری ملت ما در برابر قانون‌شکنان و کسانی بود که در برابر سلامت جامعه فتنه‌انگیزی کردند. صبحگاه ۹ دی روزی بود که اراده الهی از آستین ملت بیرون آمد و صحنه اجتماع لبریز از حضور زنان و مردان هوشمندی شد که روز بصیرت را آفریدند و پایداری در مسیر ولایت را خلق کردند.

خطیب نماز جمعه قم گفت: مردم باید با توجه به شرایط ملی و بین‌المللی حضوری هوشمندانه و همراه با بصیرت در انتخابات و ۲۲ بهمن  ماه داشته باشند.

اعرافی با اعتقاد به اینکه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، آزمون بزرگی برای همه بشریت بود، افزود: در این آزمون، محور مقاومت، مردم مظلوم غزه، عراق، یمن و سوریه و بسیاری از ملت‌های بیدار عالم اسلام و دولت و ملت ما پذیرفته‌شدگان بودند. شورای امنیت، تشکیلات خودگردان فلسطین، آمریکا با حمایت از نسل‌کشی در غزه جزو مردودهایی این صحنه بودند. تعدادی از کشورها با مردم غزه همراهی کردند، اما نه در حدی که شایسته است. در حالی که از کشورهای منطقه مانند مصر، عربستان و ترکیه انتظار بیشتری وجود داشت که در کنار اسلام و مسلمانان قرار بگیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه اضافه کرد: فردا ۹ دی در همه کشور شاهد مردم غیور در صحنه خواهیم بود. حضور جوانان و ملت رشید ما هم اظهار همبستگی با غزه است و هم‌ فریادی همراه با بصیرت در دفاع از ارزش‌ها و ولایت و پیروی از رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha