• جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402100805041
  • خبرنگار : 50604

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان عنوان کرد

افزایش روحیه پژوهشگری و قدرت اغناسازی در مناظرت دانشجویی

افزایش روحیه پژوهشگری و قدرت اغناسازی در مناظرت دانشجویی

ایسنا/گلستان عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان مناظرات دانشجویی را عامل افزایش روحیه تحقیق علمی در بین دانشجویان دانست و گفت: پیشنهادات خوبی که توسط تیم‌های شرکت‌کننده ارائه می‌شود از نکات مثبت و رشدآفرین مناظرات دانشجویی است.

مصطفی منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مناظرات دانشجویی در ادامه سیر علمی و رشد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و فکری است که در کنار دیگر فعالیت‌های علمی دانشجویان در محیط دانشگاه باعث ارتقاء استعداد و ظرفیت‌های انسانی آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه دوازدهمین دوره این مسابقات با حضور ۴۸ تیم از دانشگاه‌های سراسر استان در حال برگزاری است، افزود: ما در این دوره شاهد افزایش مشارکت دانشجویان در این حرکت تحولی و رشد آفرین هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان مناظرات دانشجویی را عامل ایجاد انگیزه برای افزایش روحیه تحقیق علمی در بین دانشجویان دانست و تصریح کرد: به دلیل اینکه دانشجویان باید در قالب مناظره بحث‌های خود را ارائه دهند، روحیه پژوهش آنها به یک نظام و سازمان یافتگی نیز آراسته می‌شود.

منتظری با اشاره به اینکه در مناظرات دانشجویی یک تیم به عنوان تیم برنده به مرحله بعدی صعود می‌کند، گفت: دو طرف مناظره تلاش می‌کنند با استفاده از بحث‌های استدلالی و استناد به منابع درست، مخاطبان را برای پذیرفتن آراء خود قانع کنند و به این ترتیب قدرت اغناسازی آنها رشد می‌کند.

وی پیشنهادات خوبی که توسط تیم‌های شرکت‌کننده ارائه می‌شود را از نکات مثبت و رشد آفرین مناظرات دانشجویی برشمرد و اضافه کرد: دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان باید ضمن تحصیل در محیط دانشگاه برای حل مسائل و مشکات جامعه پیشنهادات سازنده ارائه کرده و منتظر این نباشند که جامعه برای آنها پیشنهاد و راهکار ارائه کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان با توضیح اینکه مناظرات دانشجویی در امتداد روند علمی دانشگاه بوده و روحیه پژوهشگری، سازمان یافتگی فکری و اغناسازی دانشجویان را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: مناظرات دانشجویی منجر به خلاقیت و نوآوری در ارائه پیشنهادات سازنده برای حل مشکلات کشور می‌شود.

منتظری ریل‌گذاری چنین مناظراتی در کشور و گسترش آن به تمام مراکز علمی و حتی مجامع دانش‌آموزی را برای رشد و اعتلای کشور مؤثر دانست و افزود: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به مشارکت مردم برای حل معضلات کشور نیازمندیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha