• جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۰۶:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402100805022
  • خبرنگار : 71984

اوکراین در حال از دست دادن تصرفات ضدحمله پرسروصدا

اوکراین در حال از دست دادن تصرفات ضدحمله پرسروصدا

یک روزنامه آمریکایی نوشته در میانه کمرنگ‌شدن کمک‌های غرب به کی‌یف، اوکراینی‌ها در حال از دست دادن مناطقی هستند که در ضدحمله تابستانی خود آن‌ها را پس گرفته بودند.

به گزارش ایسنا، روسیه در حال تصرف سرزمین‌هایی در جبهه جنوب است؛ جایی که اوکراینی‌ها با مشقت فراوان و در اوج ضدحمله پرسروصدای خود در تابستان، آن‌ها پس گرفته بودند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته نیروهای روسیه در اطراف روستای «روبوتین» در جبهه جنوب و همچنین در شرق اوکراین در حال پیشروی هستند و اخیرا شهر «مارینکا» را تصرف کرده‌اند.

اوکراینی‌ها با عمیق‌شدن چالش‌ها، درباره اینکه ارتش منابع کافی برای ادامه نبرد را نداشته باشد، نگران هستند. این در حالی که است که آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد آخرین بسته کمک نظامی به ارزش ۵۰ میلیون دلار را که توسط کنگره تایید شد، به کی‌یف اختصاص می‌دهد.

طرح بودجه اضطراری که می‌توانست ۵۰ میلیارد دلار برای اوکراین و ۱۴ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی فراهم کند، اوایل ماه جاری در سنای آمریکا شکست خورد.

«یهور چِرنِف» قانونگذار اوکراینی هفته گذشته گفت: «در حال از دست دادن میادین هستیم و اگر کمک‌های آمریکا دیر برسد، شروع به از دست دادن شهرها می‌کنیم. بدون مهمات آمریکایی، ما شروع به از دست دادن قلمرویی‌هایی می‌کنیم که در تابستان به دست آورده‌ایم».

نیویورک‌تایمز نوشته ارتش اوکراین می‌گوید نظامیان این کشور با کمبود تجهیزات و مهمات ضروری مواجه هستند. بعضی از سربازان و فرماندهان می‌گویند این کمبودها باعث شده دامنه شماری از عملیات‌ها را کاهش دهند و به سمت راهبرد دفاعی حرکت کنند.

رسانه آمریکایی نوشته پیشروی روسیه تاکنون محدود بوده است اما «اولکساندر تارنافسکی» فرمانده نیروهای اوکراینی در جبهه جنوب می‌گوید: «اوضاع در جبهه ما بسیار دشوار است».

نیروهای اوکراینی روستای روبوتین را چهار هفته پس از نبرد طاقت‌فرسا از روسیه پس گرفتند و به نوشته نیویورک‌تایمز، از دست دادن آن «یک ضربه روحی سنگین» به اوکراین وارد می‌کند.

چرنف می‌گوید: «همه چیز بستگی به این دارد که کنگره آمریکا چگونه به سرعت به بسته کمک برای اوکراین رأی دهد».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۱۹:۰۲

خوبه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۰۴:۲۶

خاک بر سر اوکراینی ها که برای دفاع از سرزمین خود وابسته به کشورهای دیگر هستند . اصلأ فلسفه وجود این کشور که نه غیرت و حمیت ملی دارد نه انگیزه و عرق سرزمینی و ناموسی و ملی چیست ؟!!

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۰ ۱۰:۰۰

اوکراینی ها با رای به دلقک غربگرای آمریکایی خودشان را می خواستند به ناتو ملحق کنند تا در امنیت باشند. و حرف غربی ها را برای جنگ با روسیه اطاعت کرد. امنیتش بر قرار نشد وکشو ش ویران ومردمش آواره شدند. آمربکابه هدفش یعنی تضعیف روسیه رسید. وبازار نفت و گاز به اروپا رو بدست گرفت. اوکراین ویرانه ومردم آواره اش ماندند. وسختی معیشت ودربدری. وبا کنم آمریکا به اوکراین هدف طولانی تر کردن کنگ بود. که همه به نفع آمریکا شد. این گوشزدی به غربک آها است. تا به آمریکا و اروپا نکنند و از آن عبرت بگیرند. عراق و افغانستان و مصر آینه کارهای آمریکا وحکام دست نشانده آنهاست. هزینه تقابل با آمریکا کمتر از میدان دادن به آن زمان نیست.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۰۴:۳۵

آنقدر خونه زندگی مردم نابود نکنید این یه جنگ با یک ارتش قوی و با تصویب بودجه نمیشه اداره کرد باید بیان میدان وگرنه ول کنن تا روس‌ها شوروی را احیا کنن و از کشته شدن و ویرانی اکراین جلوگیری بشه .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۰:۰۷

مگر شما گاهی بیاد دارید که کشوری با طرح عملیات واسلحه امریکایی وغربی حرف آخر را بزنند؟ خوب دقت کنید. نبردهای اخیر در شبه جزیره کره، بحران کوبا وخلیج خوکها جنگویتنام، جنگ عراق، نبرد در سوریه، جنگ افغانستان و... همه با شکست امریکا وغرب تمام شده

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۰:۲۳

خانواده های آمریکایی فرزندان و همسران خود را از حضور در پایگاه های آمریکایی در کشورهای دیگر به منع کنند. این کار به صلاح آنها و کمک به صلح و دموکراسی است. قرار نیست کشورهای منطقه به آمریکا حمله کنند. کشورهای منطقه صلح طلب و طرفدار دفاع از کشور خود علیه هر متجاوز گری هستند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۴:۳۹

تو غرب خانواده وجود نداره بچه رو پانزده سالش میشه بیرون میکنن هر از گاهی یه تماسی شاید با هم بگیرن در ضمن در آمریکا فرزند دارایی دولت هست نه پدر و مادر

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۴:۴۵

امریکا. در اکراین کم اورده می خواد انتقامشو در غزه بگیره به چه قیمتی قیمت کشتن بیست هزار غیر نظامی این بود می خواست. وکیل مدافع کل دنیا باشه. فعلا.به دزدی نفت سوریه و غارت عراق و کشتار مردم غزه افتاده

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۴:۵۱

به اندازه حماس قدرت ندارند...چون اوکراینی ها غیرت ندارند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۵:۴۶

تازمانیکه اکراین به آمریکاواروپا وابسته باشه روزگارش بدتراز این خواهد شداز ملت ایران باید یاد بگیرندکه درجنگ فقط خودشان هستند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۲۰:۱۳

مرض داشتید که همسایتونو ول کردید چسبیدید به اونور دنیا؟ اخه دوستی باهمسایه چه مشکلی داشت که خواستید بدون دلیل پایگاههای امریکایی رو تو مرزتون مستقر کنید ،معلومه که هیچ همسایه ای دوست نداره همسایهء بغلیش حیوان وحشی تو خونش نگهداری کنه که بچه هاش به خطر بیافتن این چه مصیبتی بود که سر مردم اوکراین اومد؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۲۱:۰۲

حق اوکراین هست با آن مسئولینی بی غیرت اگر همان اول طرف روسیه را می گرفتی الان تمام شهرهایت سالم و تمیز و مردم اوکراین یک زندگی راحت داشتند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۴ ۱۸:۴۵

مزدور امریکا پیوستن به ناتو به قیمت از دست دادن خاک ومردم ننگت باد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۴ ۲۲:۳۴

رییس جمهور اوکراین از دستورات آمریکا اطاعت نمود نتیجه آن جنگ کشتار آوارگی را برای مردم اوکراین به ارمغان آورد حکام عرب از اوکراین درس عبرت بگیرند در دام غرب گرفتار نشوید