• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402100503510
  • خبرنگار : 50176

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان:

رهبر انقلاب حلقه وصل بین جریانات شیعه و سنی جهان اسلام است

رهبر انقلاب حلقه وصل بین جریانات شیعه و سنی جهان اسلام است

ایسنا/لرستان رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان گفت: وجود مقام معظم رهبری یک نعمت است و ایشان حلقه وصل بین جریانات شیعه و سنی جهان اسلام است

حجت‌الاسلام عابدین درویشی‌پور در آیین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» (بیانات مقام معظم رهبری) که امروز، پنجم دی‎ماه همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: نگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری پیوند بین حاکمیت سیاسی و معنویت دینی است؛ امام(ره) و مقام معظم رهبری به ما درس حاکمیت توحیدمحور داده‌اند.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) به ما آموخت نتیجه‌گرا نباشیم بلکه تکلیف ‎گرا باشیم، ادامه داد: این نکته اهمیت دارد که در اسلام عمل به تکلیف مهم است نه فقط توجه به نتیجه‌گرایی؛ در این نگاه توحیدی پیروزی یا شکست معنایی ندارد بلکه آنچه اهمیت دارد عمل به تکلیف و عمل به وظیفه است.

درویشی‌پور اظهار کرد: حضرت امام(ره) در عین حال که یک مجتهد و عارف بودند خود را یک بسیجی می‌دانستند و همیشه اهل تواضع بودند و خود را خدمتگزار مردم می‌دانستند؛ این‌ها همه برای ما درس زندگی است.

وی اظهار کرد: وجود مقام معظم رهبری یک نعمت بوده و ایشان حلقه وصل بین جریانات شیعه و سنی جهان اسلام و یک اسلام‌شناس کامل هستند و امروزه پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی به ویژه اقتدار محور مقاومت مرهون عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

در ادامه این جلسه مجتبی گراوند، دبیر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه لرستان نیز در این نشست با تشریح ویژگی‌های مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه و با استناد به محتوای ره‌نامه و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مراحل خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی نوین اسلامی را با توجه به مسیر حرکت انقلاب اسلامی و بیانات مقام معظم رهبری، توضیح داد و در بخش دیگری از گفته‌هایش، بخش‌های پنج‌گانه مجموعه کتاب‌های ره‌نامه را تبیین کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha