• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402100503370
  • خبرنگار : 50635

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان:

مراکز رشد استان هرمزگان تعامل و ارتباط با یکدیگر را تقویت خواهند کرد

مراکز رشد استان هرمزگان تعامل و ارتباط با یکدیگر را تقویت خواهند کرد

ایسنا/هرمزگان رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان گفت: ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مراکز رشد دانشگاه‌ها با یکدیگر هم‌افزا شود و دیگر برای هر دانشگاه یا پارک علم و فناوری یک مرکز رشد مستقل به همراه نیروی انسانی و سخت‌افزار ایجاد نشود بلکه تقویت تعاملات و هم‌افزایی ظرفیت‌های این مراکز رشد در دستور کار قرار گیرد.

علیرضا نصیری، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با ذکر این نکته که در گذشته شاهد تمرکز منابع و تصمیم‌گیری در مرکز کشور بودیم، اظهار کرد: به عنوان نمونه استان هرمزگان و سایر استان‌های جنوبی بخش عمده‌ای از منابع بودجه‌ای کشور را تامین می‌کنند در حالیکه شاخص‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دولت‌ها در این استان‌ها نیز پایین است که این مهم نشان دهنده رویکرد تمرکز گرایانه برخی از تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است.

وی با ذکر این نکته که در دولت سیزدهم نگاه دولتمردان و مسئولین به استان‌های جنوبی بسیار ارتقاء پیدا کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد یک نگاه کلان و جامع‌تری نسبت به توسعه استان‌های ساحلی و جنوبی هستیم و اشتباهاتی که در طول توسعه کشور نظیر استقرار صنایع و مدیریت منابع آبی وجود داشت تکرار نخواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، با ذکر این نکته که در هنگام استقرار صنعت در یک منطقه باید زنجیره‌های بالادست و پایین‌دست نیز مورد توجه قرار گیرند، بیان کرد: متاسفانه تاکنون در استقرار و احداث صنایع به صنایع بالا و پایین‌دستی موجود در منطقه توجه نشده است و نمی‌توانند نیازهای خود را در منطقه تامین کنند.

نصیری، با اشاره به اهمیت فعالیت کسب و کارهای خرد و کوچک، بیان کرد: استان هرمزگان به واسطه فعالیت‌های شیلاتی، صنعتی، گردشگری و ... ظرفیت‌های زیادی برای فعالیت کسب و کار خرد و کوچک دارد که جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌تواند روی این زمینه‌ها فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مراکز رشد دانشگاه‌ها با یکدیگر هم‌افزا شود و دیگر برای هر دانشگاه یا پارک علم و فناوری یک مرکز رشد مستقل به همراه نیروی انسانی و سخت‌افزار  ایجاد نشود بلکه تقویت تعاملات و هم‌افزایی ظرفیت‌های این مراکز رشد در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha