• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402100503119
  • خبرنگار : 50026

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند:

دانشجویان و اساتید می‌توانند تحول عظیم در عرصه اقتصاد دانش بنیان بوجود آورند

دانشجویان و اساتید می‌توانند تحول عظیم در عرصه اقتصاد دانش بنیان بوجود آورند

ایسنا/خراسان جنوبی معاون فرهنگی،اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: دانشجویان و اساتید می‌توانند تحول عظیمی در عرصه اقتصاد دانش بنیان بوجود آورند.

حسین فرزانه پور، امروز ۵ دی در حاشیه نمایشگاه روایت پیشرفت در دانشگاه بیرجند گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه روایت پیشرفت در دانشگاه بیرجند نمایش پیشرفت ها و ابتکاراتی است که فناوران و مهندسان حوزه تکنولوژی و صنعت در سالهای پس از انقلاب اسلامی ایران به وجود آورده اند.

وی ادامه داد: به عبارتی در این نمایشگاه هدف دانشگاه این بوده است که نوعی خود باوری و نشاط علمی و فرهنگی در دانشجویان تزریق کنیم و باعث نشان دادن هلدینگ صنعتی و فناوری به تحقق شعار ما می توانیم که شعار اصلی انقلاب اسلامی است،  خواهد بود.

فرزانه پور با بیان اینکه قرارگاهی به نام قرارگاه «راهیان پیشرفت» در وزارت علوم تحقیقات و فناوری شکل گرفته است، گفت: این قرارگاه به نام شهید فخری زاده نام گرفته و هدف از آن این است که دانشجویان را به مراکز صنعتی و فناوری اعزام می کند تا پیشرفت های مهندسان و جوانان کشور را عرصه صنعت و فناوری از نزدیک مشاهده کنند.

وی افزود: این اقدام نوعی اعتماد به نفس و خود باوری را در دانشجویان افزایش داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجندبا اشاره به برگزاری نمایشگاه روایت پیشرفت و حضور شرکت بهیار صنعت سپاهان اصفهان در این نمایشگاه، بیان کرد: در این نمایشگاه محصولات فناورانه هلدینگ بهیار صنعت سپاهان به مدت 4 روز در دانشگاه بیرجند در معرض دید دانشجویان، اساتید دانشگاه، معلمان و دانش آموزان قرار می گیرد.

وی گفت: اگر ما می خواستیم دانشجویان را برای بازدید از این گروه صنعتی به اصفهان اعزام کنیم شرایط مهیا نبود و تعداد محدودی از دانشجویان می توانستند از این گروه بزرگ صنعتی و فناورانه بازدید داشته باشند.

به گفته فرزانه پورْ اساتید و دانشجویان کنش گران عرصه صنعت، فناوری و تولید علم در کشور و به نوعی موتور پیشران حوزه علم، فناوری و صنعت محسوب می شوند.

وی ادامه داد: دانشجویان و اساتید می توانند تحول عظیمی را در عرصه صنعت، فناوری و اقتصاد دانش بنیان بوجود آورند و برپایی این گونه نمایشگاه ها به خود باوری و اعتماد به نفس اساتید و دانشجویان کمک خواهد کرد ونشان خواهد داد که ایده و ابتکار می تواند به عمل گره خورده و از ذهن به علم و کالا و خدمات تبدیل شود.

فرزانه پور گفت: دانش یکی از مولفه های قدرت است و در حوزه اقتصاد دانش بنیان اساتید و دانشجویان می توانند به تقویت قدرت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور کمک شایان توجه کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با اشاره به توان و ظرفیت خراسان جنوبی در عرصه اقتصاد دانش بنیان، افزود:  با وجود دور افتاده بودن استان از مرکز و عدم استقبال سرمایه گذاران در حوزه صنعت و تکنولوژی در استان اما پیشرفت های قابل توجه در حوزه اقتصاد دانش بنیان بخصوص در دانشگاه های استان و دانشگاه بیرجند، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان رخ داده و زیر ساخت های خوبی انجام شده است.

 وی بیان کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت ها و توان اساتید، دانشجویان و جوانانی که در عرصه اقتصاد دانش بنیان فعالیت می کنند موجب پیشرفت استان خراسان جنوبی شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha