به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: شیائوهونگشو که نامش به معنی «کتاب قرمز کوچک» است، در مسیر دستیابی به درآمد خالص ۵۰۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۳ است. این یک جهش بزرگ از پیش بینی سود کمتر از ۵۰ میلیون دلار است که این شرکت در ابتدای سال میلادی جاری اعلام کرده بود.
به گفته منابع آگاه، این عملکرد قوی، چشم انداز دور جدید تامین مالی یا عرضه اولیه عمومی شیائوهونگشو که مورد حمایت سرمایه گذاران بزرگی نظیر گروه علی بابا، تنسنت هولدینگز، تماسک هولدینگز و جی جی وی کپیتال قرار دارد را تقویت کرده است. این شرکت آخرین بار ۵۰۰ میلیون دلار تامین مالی در سال ۲۰۲۱ جذب کرد که ارزش این شرکت را به ۲۰ میلیارد دلار رساند.
شیائوهونگشو مانند بسیاری از شرکتهای خصوصی، ناچار نیست وضعیت مالی خود را افشا کند و در معرض حسابرسی مستقل قرار ندارد اما بسیاری از استارتاپها، نتایج مالی خود را در اختیار حامیان و سرمایه گذاران احتمالی قرار میدهد.
دستاورد شیائوهونگشو از هر جهت قابل ملاحظه است زیرا همتایان غربی این شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام یا پینترست، سالهاست تلاش کرده اند ترافیک عظیم خود را به درآمد تجاری آنلاین تبدیل کنند. اینستاگرام امسال متحمل پسرفت در تجارت الکترونیکی شد و قابلیت خرید آنلاین خود را تعطیل کرد تا به تبلیغات متمرکز شود.
شیائوهونگشو که نزدیکترین مشابه چینی به اینستاگرام است، خود را به عنوان یک سایت بررسی قابل اعتماد برای همه چیز، از مراقبت از پوست گرفته تا غذا و سفر، جا انداخته است. برای مدت زیادی، ۲۰۰ میلیون کاربر ماهانه شیائوهونگشو تا حد زیادی با این اپلیکیشن به عنوان یک جریان ساز صرف برخورد کردند و برای خرج کردن پول خود به پلتفرمهای تجارت الکترونیک بزرگتر روی می آوردند. اما اپلیکیشنهای چینی مانند دوین شرکت بایت دنس موفق شدهاند با به خدمت گرفتن اینفلوئنسرها از طریق عرضه مشوقهای مالی به آنها، مصرف کنندگان را جذب کرده و محصولات توسط میلیونها کاربر خریداری شوند و آنها هم سهمی ببرند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، شیائوهونگشو هم برای افزایش فروش تجارت الکترونیکی خود، از محتوای غنی خود استفاده کرده تا در این پلتفرم خرید کنند. هنگامی که کاربران ویدئوها و عکسهای پست شده در شیائوهونگشو را تماشا میکنند، میتوانند محصولات برچسب گذاری شده را با چند کلیک خریداری کنند.
انتهای پیام
نظرات