• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402092820281
  • خبرنگار : 50604

گلستان کارگاه سازندگی؛ یلدای خدمت/ ۴۲

افتتاح ۱۱ پروژه آبخیزداری گلستان همزمان با سفر رئیس جمهور

افتتاح ۱۱ پروژه آبخیزداری گلستان همزمان با سفر رئیس جمهور

ایسنا/گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از رشد پنج برابری نهال‌کاری و مبارزه با بیابان زایی در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: همزمان با سفر رئیس جمهور به گلستان ۱۱ پروژه آبخیزداری به بهره‌برداری می‌رسد.

حمید سلامتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه استان گلستان دومین استان سیل‌خیز کشور است، در سفر اول رئیس جمهور به استان بیش از ۵ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های آبخیزداری استان گلستان مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه از محل سازمان برنامه و بودجه استان و سطح ملی بخشی از اعتبار مورد نظر تأمین و پروژه‌های اثرگذاری در استان به بهره‌برداری رسید، گفت: اگر با اعتبارات تزریق شده سرشاخه‌گیرها در گالیکش قرار داده نمی‌شد، سیل خسارات زیادی به این شهرستان وارد می‌کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اجرای پروژه‌ها آبخیزداری را راهکار مؤثر برای کاهش خسارات سیل دانست و افزود: در سفر اول رئیس جمهور به استان گلستان هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای طرح‌های بیابان زدائی و مبارزه با ریزگردها مصوب شد که ۲۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص و قدم‌های مؤثری در این زمینه برداشته شد.

سلامتی با بیان اینکه سال گذشته با هدف مبارزه با ریزگرد و تأمین علوفه دام‌ها قریب یک هزار و ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های شمالی استان با گیاه «آتریپلکس» بوته کاری شد، خاطرنشان کرد: در سال جاری با کمک اعتبارات دور اول سفر رئیس جمهور به استان، بوته کاری در مناطق بیابانی نسبت به سال گذشته پنج برابر افزایش یافت.

این مقام مسئول ادامه داد: در سه ایستگاه «چپرقویمه» گنبدکاووس، «انبارالوم» آق‌قلا و مراوه‌تپه بیش از سه میلیون نهالستان مرتعی تولید شده و در مراتع بیابانی شمال کشور در حال کاشت هستیم که اثرات زیادی در کاهش خسارات سیل، تولید علوفه و کاهش ریزگردها خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از افتتاح بیش از ۱۱ پروژه آبخیزداری سازه‌ای همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و اضافه کرد: سازه سرشاخه گیر و رسوب‌گیر رامیان یکی از شاخص‌ترین سازه‌ها است که با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ساخته و نقش بسیار مهمی در کاهش سیل در این شهرستان دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha