• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402092719292
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان خبر داد

اجرای آزمایشی پنج دستگاه ژنراتور بارورسازی ابرها در آذربایجان‌شرقی

اجرای آزمایشی پنج دستگاه ژنراتور بارورسازی ابرها در آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اجرای آزمایشی پنج دستگاه ژنراتور زمینی بارورسازی ابرها در آذربایجان‌ شرقی، از افزایش ۵ تا ۲۵ ژنراتور زمینی طی ماه‌های آتی خبر داد.

یوسف غفارزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: از ۲۵ دستگاه بارورسازی ابرها در استان آذربایجان‌ شرقی، پنج دستگاه ژنراتور زمینی در بالادست حوضه‌های آبریز سینیخ چای، گمناب چای و نهند چای به صورت پایلوت و آزمایشی مستقر شده است.

وی اضافه کرد: این دستگاه‌ها به منظور ارزیابی عملکرد ژنراتورها به صورت پایلوت استانی در نظر گرفته شده و قرار است ۲۰ دستگاه دیگر توسط مرکز بهره‌برداری فناوری‌های نوین آب‌های جوی در ماه‌های آتی تحویل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش ژنراتورهای زمینی بارورسازی ابرها، خاطرنشان کرد: این طرح تحقیقاتی در راستای استحصال بارش از سامانه‌های باران‌زای منطقه بوده و می‌تواند در تعدیل اثرات خشکسالی‌های اخیر نقش بسزایی را ایفا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای استان، گفتنی است، مرکز بهره‌برداری فناوری‌های نوین آب‌های جوّی با همکاری شرکت‌های آب منطقه‌ای کشور از ماه‌ها قبل با انجام کار مطالعات و کارشناسی دقیق نسبت به شناسایی نقاط نصب ژنراتورها اقدام کرده و درصدد کاهش اثرات مخرب خشکسالی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۷ ۲۲:۱۸

ممنون از ز زحماتتون پایدارباشید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۰۳:۳۸

در یزد مرکز باروری ابرها هست که ابرهای وارده به آذربایجان از طرف ترکیه را بارور کرده و به کویر یزد می برند تا ابرهی آذربایجان به کویر یزد و اصفهان ببارد شماها اینکارا انجام ندهید بزارید ابرهای آذربایجان به خودش ببارد بقیه اش پیش کش شماها

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۷ ۲۳:۳۵

بهارسال۱۴۰۳‌بهار‌پربارشی‌هست‌وحتی‌خطرات‌سیل‌درپیش‌هست‌

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۰۰:۱۶

هیچ کنان نیستید.ما که هیچی ندیدیم .تو عربستان برف میباره تو کشور ما خشکسالی پشت خشکسالی .همه جا رو بیابون کردن .زیر پاهامون از بی آبی پوچ شده

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۱۶:۱۸

سلام اگه این کارو ننکن.همه چیز از بین می‌رود.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۰:۲۶

مشهد هفته ها است رطوبت بالا داریم، اما دریغ از بارندگی وقتی با سوزوندن مازوت در نیروگاه دارای تکنولوژی عهد دغیانوس، مشهد رو خشک کردید، حداقل هزینه کنید بارورسازی کنید شهر از بین نره!!!

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۱۵:۳۵

لطفاً فکری کنید تا نیروگاه‌های برق مازوت مصرف نشه از انرژی خورشیدی هم میشه استفاده کرد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۰۲:۲۸

عامو نااااموسا این چی مثقال ابر رو عقیم نکنید بارور پیشکشتون...