• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402092719081
  • خبرنگار : 50180

استاد حوزه و دانشگاه:

وحدت بین حوزه و دانشگاه به حل چالش‌های کشور کمک می‌کند

وحدت بین حوزه و دانشگاه به حل چالش‌های کشور کمک می‌کند

ایسنا/کرمانشاه یک استاد حوزه و دانشگاه معتقد است، وحدت بین حوزه و دانشگاه به حل مشکلات و چالش‌های کشور کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام حجت‌الله فاضلی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه (27 آذر) در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه دشمنان همواره در حال توطئه‌چینی برای فاصله انداختن بین حوزه و دانشگاه برای رسیدن به اهداف خود و ضربه زدن به اسلام و انقلاب هستند، گفت: دشمنان از اتحاد بین حوزه و دانشگاه واهمه دارند، چون می‌دانند اگر این دو نهاد با هم همراه باشند، آنها از دستیابی به اهداف خود دور و دورتر خواهند شد.

فاضلی با بیان اینکه دانشگاه و حوزه به مثابه دو بال برای یک پرنده هستند که در صورت با هم بودن به پرنده توان پرواز می‌دهند، اظهار کرد: با وجود اتحاد بین حوزه و دانشگاه بسیاری از توطئه‌های دشمنان در هجمه بی‌امانشان به فرهنگ دینی و تمدنی ما خنثی می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به رسالت های متفاوت حوزه و دانشگاه در جامعه اسلامی، گفت: دانشگاه بدنه مدیریتی کشور را تربیت کرده و مسئولیتش پرورش مدیران و مسئولان آینده کشور است و حوزه هم مسئولیت تبیین و روشنگری در مورد مباحث و ارزش‌های دینی را بر عهده دارد و با تعمیق بخشی معارف دینی و اسلامی می تواند معرفت دینی مدیران و مسئولان آینده کشور را بالا ببرد.

فاضلی با بیان اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه به حل مشکلات و چالش‌های کشور کمک می‌کند، تصریح کرد: مفهوم اتحاد بین حوزه و دانشگاه این نیست که حوزه به دانشگاه تبدیل شود و یا دانشگاه به حوزه. بلکه منظور این است که در عین حال که هر دو به فعالیت خود ادامه می دهند، با هم در سطوح مختلف به ویژه در سطوح اجرایی مشارکت داشته باشند، چون در سایه وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه بسیاری از مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اتحاد بیشتر حوزه و دانشگاه باید میزهای مشترکی در مباحث تخصصی و حتی عمومی بین اساتید حوزه و دانشگاه تشکیل شود، ادامه داد: برپایی کرسی های آزاداندیشی و تضارب آرا هم می تواند نقش تاثیرگذاری در جهت اتحاد بیشتر بین حوزه و دانشگاه داشته باشد و چه بسا در همین نشست ها برخی از آسیب ها و موانع مرتفع شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با تاکید بر اینکه حوزویان در مقطع کنونی باید شبهات در خصوص حجاب را در جامعه پاسخ بدهند، گفت: حوزویان باید به درستی به شبهه حجاب پاسخ داده و برای جامعه و به طور خاص دختران و بانوان توضیح بدهند که مفهوم کم حجابی به معنای آزادی نیست و کم حجاب بودن آنها در حقیقت آزادی های بیشتری برای آنها به همراه نخواهد آورد.

وی ادامه داد: این از ترفندهای دشمنان است که سعی می کنند با فریب به جامعه و به خصوص دختران و بانوان اینگونه القا کنند که کم‌حجابی و بی‌حجابی می‌تواند برای آنها به مفهوم آزادی بیشتر باشد، غافل از اینکه حجاب خودش معنا و مفهوم آزادی دارد و به دختران و بانوان فرصت حضور بیشتر و پررنگ‌تر در جامعه و پیگیری حق و حقوق و مطالباتشان را می‌دهد.

 وی اضافه کرد: دختران و بانوان باید بدانند که در جوامعی که بی‌حجابی و کم‌حجابی باب می‌شود، ممکن است در معرض آسیب‌هایی قرار گیرند که آنها را از رسیدن به حق و حقوقشان دورتر می‌کند.
انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha