• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402092718698
  • منبع : مطبوعات

تشییع نفاق‌شکن

تشییع نفاق‌شکن

امام خمینی(ره) می‌فرمود : «سلام بر این پاره‌های تن ملت که مونسی جز نسیم صحرا و همدمی جز مادرشان حضرت زهرا سلام‌الله علیها ندارند». منظور امام شهدای مفقود الأثر بود. این جمله بلاغت عجیبی دارد. ابتدا می‌گوید مونس شهیدان نسیم بیابان است که این بیانگر غربت آنان است؛ سپس نام بلندبالای صدیقه کبری نیز اضافه می‌شود تا بیانگر شوکت و اجر آنان باشد.

به گزارش ایسنا، «تشییع نفاق‌شکن» عنوان سرمقاله روزنامه رسالت به قلم جواد شاملو است که در ادامه می‌خوانید:

رابطه مفهوم شهادت و شهدا با حضرت زهرا نیز رابطه‌ای رازآلود و نافهمیدنی است. تشییع شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت را نیز می‌توان ذیل همین رابطه تفسیر کرد، نه تصمیم ساده چند مسئول در فلان شورا و فلان سازمان. گویی این تشییع بهترین نوع عزاداری برای حضرت زهراست و گویی روز شهادت ام‌ابیها تنها روزی است که شایسته است شهدای گمنام در آن تشییع شوند.

شاید یک دلیلش این است که در منطق فاطمه شهید راه را نشان می‌دهد. حضرت در دوران تبیین‌گری بعد از رحلت یا شهادت پیامبر خدا بر سر قبر جناب حمزه که سیدالشهدا خوانده می‌شد می‌نشست و گریه می‌کرد. برای چه؟ برای راهی که حمزه در آن خون داد و خونی که داشت هدر می‌شد و دختر پیامبر نگذاشت هدر شود. دختر پیامبر با قیام خود هم‌خون شهدای قبل خود و هم‌خون شهدای بعد خود را بیمه کرد.

خون شهدای ما هم‌ معنای خود را از قیام ام‌ابیها می‌گیرد. تسبیح حضرت زهرا از تربت حمزه بود و حال‌آنکه مکه و مدینه خاک مقدس کم نداشت اما مقدس‌ترین خاک همواره تربت است. راهی که شهدا برایش خون دادند راه حق است و خون شهیدان تا ابد آن را علامت‌گذاری کرد. سرخی خون در گرد و غبار فتنه‌ها نیز خودش را نشان می‌دهد. از همین رو منافقان و جاهلان در عصر و زمانه ما هم دشمنی خاصی با تشییع شهدا در کوچه و خیابان‌های شهر دارند. زمانی که قرار بود پیکر شهید حججی به ایران برگردد، یک استاد دانشگاه که یا جاهل است یا خائن، نقل به مضمون می‌گفت نظام از این تشییع‌ها به دنبال احیای مشروعیت خود است. سؤال اینجاست که چرا؟ مگر تشییع شهدا مردم را یاد چه می‌اندازد که به قول آن استاد دانشگاه، مشروعیت نظام با این یاد، احیا می‌شود؟ 

فارغ از اینکه نظام دنبال چیست، آیه رابطه مردم با شهدا و تأثیری که آنان در جامعه می‌گذارند شایسته بررسی و پرسش‌گری نیست؟ اخیرا سیاسی‌نویس دیگری یک پرسش قدیمی را مطرح کرده: چرا بعد از این‌همه سال هنوز شهید تفحص می‌شود؟ او این تشییع‌ها را مانورهایی خوانده بود که باعث اذیت و عذاب خانواده‌های شهدا می‌شود. ما از طرف ایران از مطرح‌کننده این پرسش عذر می‌خواهیم. برای حفظ این خاک دینی آن‌قدر شهید روی زمین افتاد که حالا حالاها تفحص‌شان طول می‌کشد. این شبهه‌هاست که خانواده شهدا را آزار می‌دهد؛ نه بدرقه باشکوه فرزندانشان توسط آحاد ملت. این شبهه‌افکنی‌ها ثابت می‌کنند این شهدا چقدر حرف دارند برای ملت‌. این تابوت‌های سبک که درون‌شان جز چند استخوان چیزی نیست چه حقیقت‌های سنگینی را یادآوری می‌کنند؛ تا جایی که جریان نفاق از خدا می‌خواهد حتی احدی زیر تابوت این شهیدان را نگیرد. توصیه می‌کنیم به شبهه‌افکنان، اگر به این تابوت‌ها شک دارند، یک عصر پنج شنبه به قطعه شهدای بهشت زهرا بروند، پای قبرهایی که اسم‌ورسمشان مشخص است؛ آنجا بروند و خانواده‌های شهدا را تسلی دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha