• شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402092518105
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

چشم‌انداز طرح تکام بهره‌مندی از ظرفیت روستاهاست

چشم‌انداز طرح تکام بهره‌مندی از ظرفیت روستاهاست

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چشم انداز طرح تکام، بهره‌بندی از ظرفیت‌های روستاهای استان است.

جهانگیر شاهینی افزود: در راستای پیشرفت همه جانبه روستاهای کشور به عنوان مبادی مهاجرت به شهرها که آثار منفی اقتصادی و فرهنگی از جمله خدشه به امنیت غذایی و محو فرهنگ تمدن ساز روستا را به دنبال دارد و همچنین برای تدوین الگوی مهاجرت معکوس بر مبنای تقویت حکمرانی روستا طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام) در شورای اجتماعی وزارت کشور مصوب و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: دولت در تلاش است تا با بررسی ابعاد مختلف این طرح، نگاه‌ها به سوی توانمندسازی مردم و استفاده از ظرفیت‌های مختلف روستا معطوف شده تا علاوه بر بازگشت روستاها به هویت اصلی خود، زمینه مهاجرت معکوس فراهم شده و روستاها به کانون برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های توسعه اقتصادی تبدیل شود.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سیری که در طرح تکام(توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه) هدف گذاری شده، پیشرفت همه جانبه روستا و پایداری استقرار روستاییان فعلی و کمک به مهاجرت معکوس است که لازمه آن توانمندسازی مردم و بالفعل ساختن ظرفیت‌های روستاست.

سپس بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست به رای گذاشته شد و با تعدادی از طرح‌ها موافقت شد و برخی از طرح‌ها نیز جهت بررسی بیشتر مجدداً به دستگاه مربوطه ارجاع داده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: براساس تاکید دولت به دستگاه‌های اجرایی اطلاعات طرح‌های آماری مبنای تصمیم گیری سازمانی بوده و نیاز است که اطلاعات لازم به موقع در اختیار این سازمان قرار گیرد.

شاهینی عنوان کرد: دولت سیزدهم برنامه دوساله پروژه‌های خاتمه یافتنی تا پایان سال ۱۴۰۳ را تهیه کرده و در این راستا تقسیم اعتبارات عمرانی با اولویت مصوبات سفرهای استانی و پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۳هزار میلیارد تومان مصوب سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۲هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است، مدیران دستگاه‌های اجرایی ضمن ارتباط با سازمان‌های مرکزی خود بصورت جدی پیگیر تخصیص‌های مربوطه باشند.

شاهینی عنوان کرد: به هیچ عنوان به پروژه‌های راکد تخصیص داده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، وی بیان کرد: اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت لازم است در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب و توزیع شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha