• جمعه / ۲۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402092417433
  • خبرنگار : 71145

حضور چشمگیر پلیس فلسطین در غزه در پی عقب‌نشینی اشغالگران

حضور چشمگیر پلیس فلسطین در غزه در پی عقب‌نشینی اشغالگران

افسران پلیس فلسطین یک روز پس از آنکه اعضای «گردان‌های القسام» پرچم پلیس رژیم صهیونیستی را از ساختمانی در شهر خان یونس پایین آوردند، در جاده‌ها مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، با وجود نبردهای شدید بین مقاومت و ارتش اشغالگر در چندین منطقه در جنوب و شمال نوار غزه، افسران پلیس فلسطین روز پنجشنبه به طرز چشمگیری در بیشتر مناطق نوار غزه مستقر شدند.

شاهدان عینی به خبرنگار آناتولی گزارش دادند که صدها افسر پلیس در جاده‌های منطقه «الفالوجا» در شهرک جبالیا (شمال) و به طور کلی در این شهرک، علاوه بر شهرهای غزه، دیرالبلح در مرکز و خان یونس و رفح در جنوب حضور یافتند.

شاهدان گفتند که پلیس به منظور پیش‌بینی هرگونه هرج و مرج امنیتی که ممکن است در نتیجه جنگ جاری اشغالگران در نوار غزه رخ دهد، مستقر شده‌است.

به گزارش خبرنگار آناتولی، پلیس قبلا شهرهای غزه را ترک نکرده بود، اما حضورش این بار در شهرهای نوار غزه محسوس بود.

این یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که اشغالگران یکی از پرچم‌های پلیس خود را روی ساختمانی در شهر خان یونس به اهتزاز درآورده بودند. اما پس از درگیری مقاومت با نیروهای ارتش اشغالگر در این شهر، اعضای گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس آن را پایین آوردند و پرچم رژیم صهیونیستی را زیر پاهای خود له کردند.

به گفته شاهدان، استقرار افسران پلیس دولت تحت رهبری جنبش حماس در غزه علیرغم حملات شدید ارتش اشغالگر به تمام شهرها و مناطق نوار غزه صورت گرفت.

منابع محلی گزارش دادند که پلیس در نقاطی مستقر شده‌ که در دو روز گذشته صحنه نبردهای شدیدی بین مقاومت و نیروهای ارتش اشغالگر بوده‌است، از جمله منطقه «الفالوجا» در شهرک جبالیا که نزدیک به اردوگاه جبالیا است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به محاصره آن ادامه می‌دهد.

به گفته همین منابع، افسران پلیس باتوم و مقداری سلاح سبک مانند تپانچه و تفنگ با خود حمل می‌کنند.

مصعب عبدالنبی، یکی از اعضای کمیته اضطراری (دولت غزه) در شهرک جبالیا گفت: «افسران پلیس فلسطینی از روز اول جنگ اسرائیل علیه غزه، شهرها، جاده‌ها و شهرک‌های نوار غزه را ترک نکرده‌اند.»

عبدالنبی در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی افزود: با توجه به تشدید تجاوزات اسرائیل به نوار غزه، پلیس برای کنترل امنیت و جلوگیری از وقوع هرگونه سرقت یا جنایت تلاش می‌کند.

وی تاکید کرد: حضور پلیس باعث آرامش مردم می‌شود، زیرا آنها از وقوع هر گونه جنایت جلوگیری می‌کنند و همچنین در روند ساماندهی توزیع کمک‌ها به منظور جلوگیری از سرقت نقش مهمی دارند، علاوه بر اینکه کنترل اوضاع امنیتی را به دست خواهند داشت و هرگونه تلاش برای نفوذ به جبهه داخلی را مهار می‌کنند.

وی معتقد است که ارتش اشغالگر در گسترش هرج و مرج امنیتی در نوار غزه «شکست سختی» خورده‌است.

وی افزود که حضور پرسنل امنیتی و پلیس موید آن است که ارتش اشغالگر تاکنون نتوانسته‌است به طور واقعی این باریکه را تحت کنترل بگیرد.

چند روزی است که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در مناطق شجاعیه، جبالیا و خان ​​یونس درگرفته‌است.

ارتش اشغالگر در تلاش است تا به اعماق این مناطق وارد شود، اما با وجود حملات شدید مقاومت تا به امروز موفق نشده‌است.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را علیه غزه آغاز کرده که تا روز پنجشنبه ۱۸ هزار و ۷۸۷ شهید و نزدیک به ۶۰ هزار مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، برجای گذاشته‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۱۸:۴۴

ان شاالله موفق نمیشن اب وارد تونل بکنند لعنت بر صهیونیسم لعنت بر بایدن که افتخار میکنه من صهیونیستم مرگ بر افکاربایدن. خدایا ملت ستمدیده فلسطین عزیز را عزت و سربلندی و پیروزی دائمی نصیبشان فرما خدایا شر رژیم جعلی اسرائیل را از سر مظلومان فلسطین بکن آمین

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۲۱:۵۶

امین یارب العالمین

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۱۹:۴۷

سازمان ملل بایدعدم رسمیت وصلاحیت اسراییل رابه عنوان دولت عضوسازمان ملل تصویب کندوخلع صلاحیت شود.

avatar

بنام خداوند منتقم بایدن صهیونیست این پیر زپرتی پوک مغز درحال سکته اخر و رفتن به عالم برزخی جهنمی فکر می تواند بر مقاومت اسلامی منطقه پیروز شود؟ اما بحول قوه الهی شکستی سخت و مرگ اور برایش و برای غده چرکین و متعفن رژیم جعلی اسقاطیل در انتظارشان خواهد بود و پوزه کثیفشان بخاک مالیده خواهد شد شبکه مقاومت اسلامی در منطقه پیروز میدان است و بزودی شاهد فرار ساکنین فریب خورده این رژیم تروریستی را شاهد خواهیم بود و ملت مقاوم فلسطین وارد سرزمین خود خواهند شد .

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۲۱:۴۹

درود بر مردان با غیرت فلسطین، انشاالله ک رژیم کودک کش و جنایت کار صهیونیست نفسای آخرشو میکشه به یاری امام زمان.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۲۲:۱۶

یاعلی🍀

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۲۳:۳۳

مرگ‌‌برامریکا‌مرگ‌برصهیونیسم‌ومرگ‌بربایدین‌ونتانیاهوی‌حرام‌ زاده‌خدایاجبهه‌مقاومت‌وفلستینیان‌راپیروزفرما

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۵ ۰۰:۲۰

انشاا... جبهه حق که مقاومت میباشد قطعا پیروز میدان است ان تنصرو ا... ینصروکم و یثبت اقدامکم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۵ ۰۱:۰۲

انشاالله که همیشه در پناه حق باشید و شاهد نابودی اشغالگر باشیم یک فلسطین آزاد و آباد داشته باشیم و پر از مهر و محبت زندگی کنند ملت فلسطین الهی آمین 🌹🤲🤲🌹

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۵ ۰۱:۵۲

باید همه جلیقه محافظ بپوشند ای کاش از یمن و ایران و سوریه ....جلیقه برایشان ببرند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۵ ۰۸:۰۸

خدایش نترس هستن درود بر شرفت

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۵ ۱۲:۱۶

خدایاشراین غده سرطانی را ازسرهمه مسلمانان جهان به ویژه فلسطین عزیزکم کن امین.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۵ ۱۴:۵۳

آن شاالله به زودی اسرائیل نابود خواهد شد اگر خدای عزیز قادر متعال بخواهد که حتما خواهد خواست