• پنجشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / ۰۲:۲۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1402092216716
  • خبرنگار : 50105

خودروهای برقی ارزان در راه است!

خودروهای برقی ارزان در راه است!

فروش جهانی خودروهای برقی در ماه نوامبر به رکورد جدیدی رسید و این پیش بینی وجود دارد با توجه به رشد شتابان این خودورها، مدل‌های بهتر و ارزان‌تری طی دو تا سه سال آینده وارد بازار شود.

به گزارش ایسنا، فروش جهانی خودروهای الکتریکی باتری دار و پلاگین هیبریدی نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است زیرا رشد قوی در آمریکای شمالی و چین فروش کمتر در اروپا را جبران کرده است. فروش این خودروها به رکورد ماهانه ۱.۴ میلیون دستگاه رسید که از ۱.۱ میلیون دستگاه در نوامبر ۲۰۲۲ افزایش داشت.

کارشناسان اظهار کردند که با وجود احساسات منفی زیاد در بازار، فروش همچنان به افزایش خود ادامه داده است و انتظار می‌رود که در ماه دسامبر نیز قوی باقی بماند.

برخی از خودروسازان پس از سال‌ها رشد شتابان نگران هستند که فروش خودروهای الکتریکی در اروپا و جاهای دیگر به سمت کاهش تقاضا پیش برود زیرا رانندگان منتظر مدل‌های بهتر و ارزان‌تر هستند که دو تا سه سال آینده در راه است.

طبق گزارش رویترز، کارشناسان افزودند که خودروهای باتری دار در سطح جهانی ۷۰ درصد از فروش و خودروهای پلاگین هیبریدی ۳۰ درصد در ماه نوامبر را شامل شدند. چین ۲۵ درصد افزایش فروش داشته و ۴۳ درصد در ایالات متحده و کانادا رشد داشته است، در حالی که اروپا شاهد کاهش فروش ۳ درصدی نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۳ ۱۳:۵۶

انشاالله که همه ماشین های بنزینی و گازوئیلی رو جمع کنن و بجاش برقی تولید و مصرف بشه اگه بشه عالی میشه ، #هوای_پاک

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۳ ۱۹:۴۴

ماشین های برقی آلودگی بیشتری دارن بنزینی از برقی بهتر

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۰۹:۵۹

جهت استحضار علی آقا و سایر مردم خودروهای برقی بسیار گران هستند عمر باتریهای آن حداکثر۵سال است و تعویض آنها بسیار گران است اگر باتریهای کهنه درست بازیافت نشوند برای محیط زیست فاجعه بار است خودروهای برقی ابدا مقرون به صرفه نیستند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۰۹:۵۹

جهت استحضار علی آقا و سایر مردم خودروهای برقی بسیار گران هستند عمر باتریهای آن حداکثر۵سال است و تعویض آنها بسیار گران است اگر باتریهای کهنه درست بازیافت نشوند برای محیط زیست فاجعه بار است خودروهای برقی ابدا مقرون به صرفه نیستند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۳ ۲۲:۰۸

انشالله. ایران ما هم به سمت استفاده از خودروهای پاک بره بجایی حمایت از تولید بد خودروهای داخلی .حمایت بشه از خودروهای پاک ..تا مشکل سوخت و آلودگی ..کم‌کم رفع بشه یادمون .‌‌نر. چند دهه پیش چین خریدار خودروهای و ماشین آلات از ایران بود ...این یعنی ایران ایرانی ..سربلند متونه باشه ....ما احتیاج به حمایت از نخبگان داخلی داریم ..نه خودروهای خارجی .اما برا این عقب نمانیم میشه هر دو باهم باشه ..هم خرید خودرو ..هم شروع تولید خودرو داخلی پاک ...

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۰۳:۵۱

ارزانی خودرو در کشور ما و شما غیر ممکن است.تجربه ثابت کرده که مافیای قدرتمند رانت خودرو محاله که اجازه بده مردم خودرو را با قیمت مناسب و کیفیت خوب بخرند.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۰۶:۱۷

هفت شهرعشق راعطارگشت ماهنوزاندرخم یک کوچه ایم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۰۸:۳۵

خودروی برقی خوب با شکست مواجه خواهد شد.خودروهای کوچک وضعیف برقی برای قشر ضعیف و خودروهای بزرگ بنزینی برای قشر بسیارمرفه باقی خواهند ماند.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۱۰:۱۶

حکومت اراده کند می تواند میلیونی خودرو برقی با هزینه صفر گمرکی وارد کند وبه الودگی هوا کمک کند.ولی دوچیز مانع است یکی مافیا یکی گران بودن باتری