وحید امیری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تشدید برخوردها با واحدهای اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی غیرمجاز در کرمانشاه، اظهارکرد: با بررسی و گشت هایی که طی چندماهه گذشته داشته ایم، واحدها اقامتی و دفاتر مسافرتی غیرمجاز در کرمانشاه شناسایی شده اند.
وی با بیان اینکه این مراکز به سه دسته تقسیم می شوند، افزود: برخی از این واحدها و دفاتر، دارای پروانه بهره برداری هستند، اما مجوز آنها منقضی شده و برای اخذ مجوز اقدام نکرده اند.
معاون گردشگری استان تصریح کرد: تعدادی از این واحدها هم هستند که پروانه بهره برداری آنها منقضی شده و به دلیل اینکه استانداردسازی نشدهاند، اقدامی برای اخذ دوباره مجوز نمی کنند.
وی اضافه کرد: تعدادی از واحدهای اقامتی هم هستند که بدون اینکه مجوزی داشته باشند فعالیت می کنند که این واحدها ضربه مهلکی را به واحدهای دارای مجوز وارد می کنند.
امیری تاکید کرد: پس از شناسایی این واحدها طی چند مرحله به آنها اخطار میدهیم و در نهایت در صورت عدم تمکین برای آنها اظهارنامه الکترونیکی قضایی ارسال می شود و بعد از ۱۰ روز واحدهایشان پلمب می شود.
به گفته این مسئول، از ابتدای امسال بیش از شش مورد از واحدهای اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی غیرمجاز در کرمانشاه پلمب شده اند.
وی با بیان اینکه در سطح استان حدود ۸۰ دفتر خدمات مسافرتی وجود دارد که تعدادی از آنها در دوره کرونا و رکود حوزه گردشگری فعالیت خود را متوقف کردند، عنوان کرد: این دفاتر پس ازپایان همه گیری این بیماری دوباره فعالیت خود را آغاز کردند، اما اکنون بدون اینکه برای اخذ دوباره مجوز اقدام کنند و یا اینکه فضایی را به عنوان محل کار داشته باشند، فعالیت دارند.
این مسئول گفت: تاکنون ۲۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان شناسایی شده که بدون تمدید مجدد پروانه بهره برداری خود، در خانه فعالیت می کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه داشتن مجوز و فضایی به عنوان محل کار باعث نظارت بیشتر و دقیق تر روی فعالیت تاسیسات گردشگری خواهد شد، عنوان کرد: در این نظارت ها، نحوه ارائه خدمات، درجه بندی و قیمت گذاری آنها مورد بررسی قرار می گیرد.
به گفته این مسئول، همچنین از ابتدای امسال بیش از دو هزار بازدید، ۱۵۰ فقره تذکر و ۵۰ فقره اخطار به تاسیسات گردشگری استان داده شده است.
امیری درادامه برخورد قاطع با واحدهای غیر مجاز را باعث بالارفتن سطح رفاه، آرامش و امنیت گردشگران دانست و گفت: همچنین این مسئله کمک می کند تا جایگاه گردشگرانی که به استان سفر می کنند، تکریم شود و آنها بعدها رغبت بیشتری برای سفر به کرمانشاه داشته باشند.
وی در پایان گفت: از گردشگران می خواهیم در صورت مشاهده تخلف و یا نارضایتی از ارائه خدمات در هرکدام از تاسیسات گردشگری استان اعم از مراکز اقامتی، دفاتر مسافرتی، واحدهای بین راهی و پذیرایی و... از طریق تلفن ۰۹۶۲۹ شکایت خود را ثبت کنند.
چهار هتل آپارتمان، ۱۹ مهمانپذیر، ۵۲ خانه مسافر، ۵۰ اقامتگاه بوم گردی و ۹۰ مجتمع خدماتی رفاهی گردشگری در سطح استان وجود دارد.
انتهای پیام
نظرات