• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402092115500
  • خبرنگار : 50660

زمینه مهارت‌آموزی در خدمت سربازی فراهم می‌شود

زمینه مهارت‌آموزی در خدمت سربازی فراهم می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مشاورعالی قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه زمینه مهارت‌آموزی در خدمت سربازی فراهم می‌شود، گفت: تسهیلات یک تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به مهارت آموزان نیروهای مسلح پرداخت می‌شود.

سردار  موسی کمالی ۲۱ آذرماه در سفر به شهرکرد با اعلام این خبر به رسانه‌های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سالانه ۳۵۰ هزار جوان کشور وارد امر مقدس سربازی می‌شوند که از این پس به آن‌ها مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود.

وی  افزود: قرارگاه مهارت‌آموزی مشاغل سربازان و کادر وظیفه نیروهای مسلح در سراسر استان‌ها با مسئولیت استانداری تشکیل شده و آموزش‌ها بر اساس اولویت و نیاز هر منطقه به سربازان ارائه می‌شود.

کمالی آموزش‌ها را در دو بخش عمومی و تخصصی بیان کرد و گفت: سبک زندگی، کسب و کار سواد مالی، امداد و نجات، گردشگری، تبلیغات فنی، مهندسی کشاورزی، برنامه نویسی و عکاسی بخشی از این مهارت آموزی‌ها است.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح تعمیرکار سخت‌افزار تلفن همراه، برق خودرو، آبگرمکن، نانوایی سنتی و لواش، پیرایشگری مردانه، درب و پنجره سازی پروفیل آهنی، نصاب کولرهای گازی و آشپزی را از دیگر آموزش‌های حین خدمت به سربازان بیان کرد.

 کمالی با بیان اینکه به مهارت آموزان مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود خاطرنشان کرد: مهارت آموزی‌ها فقط به دوران سربازی ختم نمی‌شود بلکه بعد از پایان دوره خدمت تسهیلات یک تا یک میلیارد و پانصد میلیون ریالی به مهارت آموزان نیروهای مسلح پرداخت می‌شود و تا رسیدن آن‌ها به شغل مناسب به مدت سه سال رصد خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۲۰:۱۲

مهارت اموزی خیلی زیباست

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۲۱:۱۲

زمانش هم کم بشه تا جوون ها زودتر برن پی زندگیشون

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۲۲:۰۳

باسلام .پسر من بعد اتمام آموزش خدمت سربازی .کلاس های مهارت آموزی را گذرانده

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۳:۵۹

همش چرت و پرته به ما که هیچی یاد ندادن و یه مدرک بی ارزش هم دادن گفتن وام میدن الانم قراره وام بدن🤦‍♂️

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۸:۲۳

سلام خدمت شورای نگهبان که قانون تصویب شد. معافیت 2فرزندی سن بالای 30سال ولی شورای نگهبان هنوز پاسخ نداده منتظریم همکاران گرامی حرفی که تصویب شده هنوز عملی نشده. با تشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۲۳:۰۰

طلام برای مهارت اموزی خیلی کار خوب و عالی هست از همین سربازان آموزش بدین تا برای کادر پالایشگاههای کشور و صنایع نظامی استخدام بشن وقتی جوانی بداند بعد از آموزش بکار گرفته میشود دلگرم میشود کشور نیاز به متخصص دارد که آموزش دیده باشن و گرنه مدرک به تنهایی ناکارامد است برای این کار هر چه دولت هزینه کند بازم کم هست جوان بی کار میرود معتاد میشود اگر کار باشد کشور رونق می گیرد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۳ ۰۴:۴۳

اقایان مسئول تورو به وجدانتون تکلیف دوفرزندی متاهلهای که سنشون بالای ۳۰ ساله روشن کنید واقعا دیگه امکانش نیست بریم خدمت به اندازه کافی محکومیت کشیدیم الان هم با ۲ تا بچه مستاجر تو این وضعیت اقتصادی حتی نمیتونیم یه وام بگیریم خواهش میکنم اینجوری قهر امیز برخورد نکنید معافیت این قشرو بدید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۶ ۱۴:۵۴

سلام من متولد 1358/6/30متاهل دوتا بچه دارم با این سن ۴۳ پارسال 1401/1/9رفتم خدمت الان هم تاریخ 29/8/1402تمومکردم وهیچ مدرکی مهارت آموزی فنی بمن ندادن البته 3بارامتحان دادیم هیچ مدرکی بمن ندادن تازه هم یکماه بعد از تصفیه بم زنگ زدن باید یک ملیون وهشتصدتومن باید پول بدهی بدی تا کارت پایان خدمت بگیری وگر ندم پایان خدمت بم نمیدن ا