• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402091913867
  • منبع : نمایندگی مرکزی

یک مسئول در شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید:

موضوعات هویتی در شهرهای جدید از اهمیت بالایی برخوردار است

موضوعات هویتی در شهرهای جدید از اهمیت بالایی برخوردار است

ایسنا/مرکزی مدیرکل ارزیابی عملکرد شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید گفت: باید در شهروندان حس موطن و وابستگی را از طریق ایجاد برنامه‌ها، هویت شهری و توسعه خدمات و زیرساخت فراهم آورد، چرا که موضوعات هویتی در شهرهای جدید از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در حوزه فرهنگی اقدامات جدی انجام شود.

میثم نادی در حاشیه بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر اظهار کرد: مدیرکل ارزیابی عملکرد شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید گفت: باید تلاش کرد تا یک پیوستگی و وابستگی بین مردم، ساکنین و شهروندان با شهرها برقرار شود، چرا که این وضعیت سبب فعالیت مطلوب تر و مشارکت شهروندان در امور شهر می شود. یکی از اصلی‌ترین موارد در مدیریت شهری در شهرهای جدید ایجاد تعلقات و وابستگی شهروندان به این شهرهاست.

وی گفت: بی‌شک، المان‌های شهری و ساختارهای هویتی و مراکزی همچون کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی و اجتماعی و ... نقشی اساسی در ایجاد هویت شهری ایفا می‌کند که در کنار این موارد نام‌گذاری محله‌ها با عناوینی فرهنگی، دینی و ... قطعا زمینه ساز دلبستگی هویتی بیشتر خواهد شد.

 وی اظهار کرد: یکی از موضوعات فرهنگی مهم در حوزه شهرهای جدید استفاده از ایده‌های نوین است. شهرهای جدید می‌توانند قطب و محور مسابقاتی همچون مسابقات بومی و محلی باشند و در نهایت نیز با مشارکت شهرها و روستاهای مجاور، میزبان برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی باشند.

 نادی تاکید کرد: کار شرکت عمران شهرهای جدید تنها ساختمان‌سازی محض و صرف نیست، بلکه باید در کنار ساخت و ساز و شهرسازی و احداث خانه و مسکن، به مسائلی همچون زیرساخت‌ها، خدمات، تفریحات و سلسله برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هویتی توجه ویژه داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر، وی افزود: اقدامات در حوزه نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید با جدیت در حال انجام است به طوری که وضعیت بخش عمده پروژه‌ها نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست و شاهد پیشرفت فیزیکی خوبی در این پروژه‌ها هستیم که باید این سرعت و شتاب در روند اجرای پروژه‌ها افزایش یابد و مردم طعم خوش خدمت را بچشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha