• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402091510823
  • خبرنگار : 50037

فرماندار رزن:

فاز اول طرح نهضت ملی مسکن در شهر رزن با ۹۴ واحد در حال اجراست

فاز اول طرح نهضت ملی مسکن در شهر رزن با ۹۴ واحد در حال اجراست

ایسنا/همدان فرماندار رزن با بیان اینکه از محل طرح نهضت ملی مسکن در حال حاضر فاز اول این طرح با ۹۴ واحد در حال اجراست، گفت: فاز دوم در شهرک فرهنگیان شامل ۹۲ قطعه بوده که در صورت ساخت ۳۶۸ واحد خواهد شد ضمن اینکه فاز سوم را نیز در روستای خمیگان در مراحل و فازهای بعدی پیگیری خواهیم کرد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار چهارشنبه ۱۵ آذر در شورای تأمین مسکن شهرستان رزن، با بیان اینکه رزن از شهرستان‌های پیشرو در ورود جدی برای تأمین زمین طرح نهضت ملی بوده است، افزود: در رابطه با فاز دوم طرح نهضت ملی مسکن رزن نیز از بنیاد مسکن درخواست داریم متولی این کار شود ضمن اینکه قول می دهیم آنچه که در حوزه کار ما باشد، پیگیری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به حل مشکل تعاونی‌های مسکن خودمالکی شهرستان مربوط به سال‌های بسیار گذشته  در دولت سیزدهم گفت: در رابطه با تعاونی ایثارگران بعد از جنگ ۳۰۰ نفر از ایثارگران شهرستان در سال ۶۷ حدود  ۳۵ سال پیش  برای احداث مسکن زمین خریداری کرده بودند که این زمین‌ها در همان سال باید داخل محدوده ‌می‌آمد اما محقق نشده و مشکلاتشان باقی مانده بود که خوشبختانه با پیگیری لازم مشکل تعاونی ایثارگران شهرستان را در ۲۰ ماهه گذشته مرتفع کردیم.

غفاری‌آثار یادآور شد: مشکل تعاونی مسکن ۳۲۰ واحدی بهداشت و درمان مربوط به سال ۸۲ و تعاونی مسکن ۶۱۰ قطعه‌ای فرهنگیان مربوط به سال ۸۶ را نیز طی مدت ۲۰ ماه گذشته مرتفع کردیم.

وی ادامه داد: با احتساب قطعه خودمالکی ۶۰ واحدی زنبق، در حال حاضر در مجموع ۱۲۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن با حل مشکل این‌سه تعاونی آماده احداث بوده که با آغاز عملیات اجرایی این تعداد تعاونی، ۵۲۰۰ واحد مسکونی خودمالکی در شهرستان  احداث خواهد شد.

غفاری‌آثار در رابطه با مسکن مهر دمق هم گفت: مسکن مهر دمق ۸۰ قطعه زمین بوده که ۱۳ سال پیش ۶۴ واحد آن را بنیاد مسکن احداث با پیشرفت ۵۰ درصد احداث کرده و انتظار است ادامه تکمیل این طرح را بنیاد مسکن متقبل شود ضمن اینکه آنچه که در این رابطه از تسهیلات و ذینفعان در حوزه شهرستان باشد حل خواهیم کرد.

غفاری‌آثار همچنین با اشاره به الحاق موضعی در برخی روستاهای رزن گفت: بحث الحاق‌های موضعی نخستین بار از شهرستان رزن شروع شده و در این رابطه شهرستان رزن دارای ۲۳۵ واحد روستایی بود که با  انجام الحاق موضعی اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد تومان از مردم در بحث بهسازی و آسفالت روستایی کمک گرفتیم و این امر موجب رضایتمندی بالایی در روستاهای هدف شده است.

وی افزود: از محل الحاق‌های  موضعی در حال حاضر ۹۵ درصد روستاهای بابا نظر آسفالت شده و روستایی چون خورونده رزن پنج میلیارد تومان اعتبار از محل الحاق موضعی برای بهسازی روستای خود اعتبار آورده است.

غفاری‌آثار بیان کرد: درخواست داریم طی مصوبه‌ای در  سطح روستاهای هدف شهرستان رزن که زمین‌های آنها در داخل محدوده می آید و توافقی که با بنیاد مسکن می کند ۳۰ درصد برای سهم دولت و ۷۰ درصد  مابقی برای سایر موارد  دیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha