• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402091410064
  • خبرنگار : 50616

آثار پژوهشی دو معلم آملی راهی مرحله کشوری شد

آثار پژوهشی دو معلم آملی راهی مرحله کشوری شد

ایسنا/مازندران رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل، از راهیابی آثار برگزیده دو معلم پژوهنده این شهرستان به عنوان راه یافته به مرحله کشوری این مسابقات خبر داد.

حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم زاده امروز ۱۴ آذرماه درحاشیه مراسم نمادین زنگ هفته پژوهش در دبیرستان فرزانگان علامه محمدتقی آملی به خبرنگار ایسنا گفت: " اثر بازمانده از تحصیل" کاری از خانم "فاطمه پرویزی" و "سمیه رئیسی" دو معلم پژوهنده آملی پس از راهیابی و منتخب شدن در مرحله استانی، جواز حضور در مرحله کشوری پژوهش های برتر سال جاری را کسب کرد.

وی اضافه کرد: امسال ۶ اثر از معلمان مازندرانی در مرحله کشوری طرح های پژوهشی حضور دارد که ازاین تعداد دو معلم پژوهنده از شهرستان آمل هستند.

رییس اداره آموزش و پرورش آمل با بیان اینکه امسال در مرحله شهرستانی ۱۳۰ اثر از ۱۶۰ معلم پژوهنده آملی توسط واحد پژوهش این اداره دریافت و بررسی شد، اضافه کرد: ازاین شمار، تعداد ۱۵اثر به مرحله استانی راه یافت که در نهایت یک اثر از دو معلم پژوهنده آملی درمیان برترین های مرحله کشوری قرار گرفت.

حجت الاسلام ابراهیم زاده با بیان اینکه هرساله در مرحله استانی و حتی کشوری هفته پژوهش، آثار برگزیده معلمان پژوهنده آملی نیز وجود دارد، تصریح کرد، درسال گذشته " سیده زهره جلالیان" با اثر پژوهشی "فرهنگ بومی و محلی ورزشی" در سطح کشوری موفق به کسب عنوان نمونه و منتخب ملی شد.

آثار پژوهشی دو معلم آملی راهی مرحله کشوری شد

 وی با تاکید براینکه اگر موضوعی بر پایه پژوهش و تحقیقات به مرحله اجرا برسد، همه شک و شبهه های احتمالی آن نیز از بین خواهد رفت، تاکید کرد، باید فرهنگ و هدف مهمی که تحقیقات و پژوهش به عنوان اصل مهم پیش از اجرای هر کار و طرحی را دارد، در جامعه ما نهادینه شود و ثمرات آن به نفع همه افراد جامعه خواهد شد.

رییس اداره آموزش و پرورش آمل با اشاره به اینکه متاسفانه در سال های گذشته و اجرای برخی طرح ها با نتایج منفی و شکست مواجه بوده، علت اصلی آن را نداشتن پیوست کارهای تحقیقاتی و پژوهشی اعلام کرد و گفت: متاسفانه مشاهده شده در بسیاری از طرح های عمرانی،عملی، تولیدی و صنعتی در کشور، بدون انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی پروژه ای که نیاز به طی کردن چهار تا پنج سال زمان دوره های آزمایشی را داشته، فرایند اجرایی به خود گرفت که نتیجه آن با شکست همراه شده است.

آثار پژوهشی دو معلم آملی راهی مرحله کشوری شد

حجت الاسلام ابراهیم زاده اضافه کرد، اگر در کشور ما در بخش های تولیدی، صنعتی و حتی اقتصاد کشور به مقوله پژوهش و تحقیقات بنیادی و کاربردی اهمیت ویژه‌ای داده شود، در مسیر توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت، کاری که بسیاری از کشورهای با مبنا قرار دادن آن اکنون به عنوان کشورهای توسعه یافته در جهان مطرح هستند.

وی با بیان اینکه محققان و دانشمندان جوان و با تجربه ایرانی که در زمینه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی مؤثر انجام می دهند، در دنیا کم نیستند و باعث افتخار این کشور هستند، اضافه کرد، به واسطه همت بلند این پژوهشگران و محققان، کشورمان در بین ۱۵ کشور برتر دنیا در زمینه تولید علم و کارهای پژوهشی و تحقیقات علمی است.

رییس اداره آموزش و پرورش آمل یادآور شد، پژوهش به عنوان موتور محرک هر کشوری تلقی می شود و آینده علمی و مدیریتی کشور به دست دانش آموزانی است که در این فرایند به درستی قرار بگیرند و پرورش یابند.

حجت الاسلام ابراهیم زاده یادآور شد، تحصیل در دبیرستان فرزانگان علامه محمدتقی آملی که یکی از مدرسه های شاخص و خاص شهرستان آمل هست، نشان از هوش و خلاقیت بالای دانش آموزان این مدرسه دارد که با کسب حد نصاب های لازم در این مدرسه حضور دارند.

حدود ۶۲ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در شهرستان ۴۳۰ هزار نفری آمل مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha