• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402091409659
  • خبرنگار : 71049

ایروانی: دبیرکل سازمان ملل از سوءاستفاده احتمالی رژیم اسرائیل از قطعنامه ۲۲۳۱ جلوگیری کند

ایروانی: دبیرکل سازمان ملل از سوءاستفاده احتمالی رژیم اسرائیل از قطعنامه ۲۲۳۱ جلوگیری کند

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای در پاسخ به نامه‌های مورخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ نماینده رژیم صهیونیستی خطاب به رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۳/۹۲۸- S/۲۰۲۳/۹۲۹) تاکید کرد که ایران پیوسته به مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت (۲۰۱۵) پایبند بوده و در اجرای تعهدات خود ذیل این قطعنامه ثابت قدم است.

به گزارش ایسنا، امیر سعید ایروانی در این نامه اظهار کرد: نماینده رژیم اسراییل در این نامه‌ها بار دیگر با توسل به اکاذیب و انتشار اطلاعات نادرست، اتهامات غیرمستند علیه جمهوری اسلامی ایران را با ادعای نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد (۲۰۱۵) مطرح کرده است.

وی ادامه داد: مایلم تاکید کنم که جمهوری اسلامی ایران پیوسته به مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت (۲۰۱۵) پایبند بوده و در اجرای تعهدات خود ذیل این قطعنامه ثابت قدم است. بر این اساس، ادعاهای مطرح شده در نامه‌ها کاملاً بی اساس و به صراحت مردود است. باعث شگفتی است که رژیم آپارتاید و اشغالگر اسرائیل به طور مداوم هنجارها و اصول بسیار اساسی و ثابت حقوق بین‌الملل، منشور ملل متحد و قطعنامه‌های سازمان ملل را زیر پا می‌گذارد، در عین حال ایران را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متهم می‌کند.

ایروانی گفت: با توجه به سوابق گذشته رژیم اسرائیل، بر کسی پوشیده نیست که این رژیم بار دیگر به دنبال سوء استفاده از قالب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و گزارش دبیر کل سازمان ملل بوده است. این سواستفاده تلاشی مداوم برای پیشبرد اتهامات بی اساس علیه ایران است که همگی ناشی از اهداف سیاسی رژیم است. در نتیجه، این ادعاهای بی اساس سیاسی هم فاقد پایه قانونی و اعتبار هستند. در این چارچوب، ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهد که به طور جدی به مأموریت خود که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل آمده است پایبند باشد و از هرگونه سوءاستفاده احتمالی رژیم اسرائیل از قالب قطعنامه ۲۲۳۱، به‌ویژه با توجه به شرایط برجام پس از ۱۸ اکتبر جلوگیری کند.
مزید امتنان خواهد بود چنانچه نامه حاضر به عنوان سند شورای امنیت گردش کار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha