• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402091309371
  • خبرنگار : 50300

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

پشتوانه پژوهشی و علمی باید برای مسئولان به فرهنگ تبدیل شود

پشتوانه پژوهشی و علمی باید برای مسئولان به فرهنگ تبدیل شود

ایسنا/خوزستان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: امیدواریم در فضای دانشگاه‌ها، خروجی این باشد که هر کسی در هر مسئولیتی، توجه به پژوهش و کار علمی و عمل صالح را در اولویت قرار دهد و پشتوانه کار پژوهشی و علمی به عنوان یک گفتمان مهم در نگاه مسئولان تبدیل به یک فرهنگ شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین آیت عادلی‌نژاد در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه شهید چمران اهواز که امروز (۱۳ آذرماه) در دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ و میراث گذشته ما در علم، دانش، اندیشه و تفکر، بسیار قابل مباهات است؛ وقتی گذشته تاریخی خود را مورد بازخوانی قرار می‌دهیم، گذشته پرافتخاری داریم و شاید امروز یکی از گسست‌ها و مشکلاتی که داریم این است که نتوانسته‌ایم گذشته پر افتخار علم و دانش را به خوبی به جوانان منتقل کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: باید هویت و ماهیت انسان را بر مبنای تفکر و دانش، باز تعریف کرد. وقتی روایات و آیات قرآن و سیره اهل بیت و پیامبر را مورد بازخوانی قرار می دهیم، اهمیت دانش را می‌بینیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: اگر در زندگی امروز بر اساس تعبیر قرآن، حیات طیبه را تفسیر کنیم و انسان نیازهای خود را بر مبنای آن پاسخ دهد؛ این حیات، از رهگذر عمل صالح محقق می‌شود. اگر می‌بینیم حیات طیبه‌ای که طبق تعریف قرآن است، امروز با چالش مواجه است به دلیل تصمیماتی است  که از رهگذر پژوهش و عمل صالح و متقن، نگذشته است.

عادلی‌نژاد بیان کرد: در این جلسات نمادین امیدواریم در فضای دانشگاه‌ها، خروجی این باشد که هر کسی در هر مسئولیتی، توجه به پژوهش و کار علمی و عمل صالح را در اولویت قرار دهد و پشتوانه کار پژوهشی و علمی به عنوان یک گفتمان مهم در نگاه مسئولان تبدیل به یک فرهنگ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha