• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402091309035
  • خبرنگار : 71496

الحوثی: آمریکا حقی در دریای سرخ ندارد که بخواهد به حملات پاسخ دهد

الحوثی: آمریکا حقی در دریای سرخ ندارد که بخواهد به حملات پاسخ دهد

یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن در واکنش به اظهارنظر یک مسوول آمریکایی که گفته بود واشنگتن حق پاسخ به حملات انصارالله را برای خود محفوظ می‌داند، تاکید کرد، آمریکایی‌ها حقی در دریای سرخ ندارند که بر اساس آن بخواهند حق پاسخ را برای خود محفوظ بدانند!

به گزارش ایسنا، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله امروز دوشنبه در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره حملات این جنبش به کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» تاکید کرد: آمریکایی‌ها حقی در دریای سرخ ندارند که بر اساس آن اعلام کنند حق پاسخ را برای خود محفوظ می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، الحوثی نوشت، خود آمریکایی‌ها هیچ گونه حضور نظامی را در آب‌های منطقه‌ای چین یا روسیه و یا دیگر مناطق نزدیک فلوریدا یا مکان‌های دیگر هرگز قبول نخواهند کرد.

این چهره یمنی در ادامه نوشت: زمانی که آمریکا مشروعیت حضور زیردریایی کره شمالی یا ناو هواپیمابر مدرن چین در نزدیکی فلوریدا در آب‌های بین‌المللی را پذیرفت و به آن اذعان کرد، آن وقت ما هم به بررسی تایید مشروعیت حضور آنها در آب‌های بین‌المللی دریای سرخ از طریق یک همه‌پرسی در یمن فکر خواهیم کرد.

این موضعگیری رهبر انصارالله در پاسخ به اظهاراتی اتخاذ شده که برخی رسانه‌ها از یکی از مسوولان آمریکایی نقل کردند و او درباره چهار حمله‌ انصارالله یمن به سه کشتی تجاری در دریای سرخ تاکید کرد که واشنگتن حق پاسخ در زمان و مکان مناسب را برای خود محفوظ می‌داند.

روزنامه عبری زبان «معاریو» از اولین اقدام رژیم صهیونیستی پس از حملات انصارالله در دریای سرخ خبر داد.

معاریو در این خصوص نوشت، «اسرائیل» کشتی‌ها و زیردریایی‌هایی را به دریای سرخ فرستاد و این تصمیم پس از حملات به دو کشتی «اسرائیلی» در دریای سرخ اتخاذ شد.

رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر مدعی شد: یک فروند کشتی متعلق به انگلیس خسارت‌های شدیدی دید، این کشتی ارتباطی با «اسرائیل» نداشت و به نظر می‌رسد اشتباهی در شناسایی هویت آن رخ داده است. کشتی دومی که خسارت‌ جزئی دید، به یک شرکت که مالکیت بخشی از آن برای «اسرائیل» بود، اجاره داده شد و خدمه یا کالاهای «اسرائیلی» را حمل نمی‌کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر اعلام کرد که یک رزم‌ناو آمریکایی و چند کشتی تجاری در دریای سرخ هدف حملاتی قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha