• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402091308977
  • خبرنگار : 50642

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی:

فراجا در بحث پژوهش و فناوری اقدامات بی‌بدیلی انجام داده است

فراجا در بحث پژوهش و فناوری اقدامات بی‌بدیلی انجام داده است

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: فراجا در بحث پژوهش و فناوری اقدامات بی‌بدیلی انجام داده است که نسبت به سنوات گذشته پیشرفت چشمگیری به شمار می‌رود.

کریم عباسی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: اعتقاد ما در نیروی انتظامی این است که مردم ایران شایسته مطلوب‌ترین امنیت و دریافت بهترین خدمات هستند، لذا تلاش شبانه‌روزی ما مبنی بر این است که وظیفه ذاتی خود را به خوبی انجام دهیم. در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند «علم و تحقیق فضای پیشرفت کشور است»، نمایشگاه هفته پژوهش تجلی این سخن رهبری است و ایده‌های فناورانه و پژوهشی جوانان در این نمایشگاه به خوبی نمایانگر است. 

وی تصریح کرد: فراجا در بحث پژوهش و فناوری اقدامات بی‌بدیلی انجام داده است که نسبت به سنوات گذشته پیشرفت چشمگیری به شمار می‌رود. البته اگر حمایت‌های سازمان‌های امنیتی نبود، این پیشرفت عظیم شکل نمی‌گرفت. هدف ما از این پیشرفت پژوهشی این است که بتوانیم دانش خود را به‌روز و فناور سازیم زیرا امروزه در جامعه ما جرم‌های جدید و فناوری شکل گرفته است که ما برای حل آنان نیازمند دانش نوینی هستیم، لذا برای اینکه بتوانیم با پدیده‌های اجتماعی مقابله کنیم باید هوشمندانه عمل کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: از جوانان عزیزی که دارای ابتکار، خلاقیت و نوآوری هستند و دغدغه امنیت کشور را دارند و می‌توانند در عرصه امنیت تاثیرگذار باشند، در مرکز تحقیقات علمی کاربردی دعوت به عمل می‌آید تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده نموده و در بسترهای ایجاد امنیت و خدمات‌رسانی فعالیت بهتری انجام دهیم. همچنین با وجود جوانان عزیزی که در این مرکز فعالیت دارند، توانسته‌ایم خدمات ارزشمندی در جهت پیشگیری از سرقت و جرم انجام دهیم که این خدمات در نمایشگاه پژوهش به مردم ارائه می‌شود.

عباسی بیان کرد: در سازمان ما کانال ارتباطی وجود دارد که با تمامی سازمان‌ها و جامعه در ارتباط است. این کانال در خصوص ارائه خدمات و پیشگیری از جرایم ایجاد شده است. ان شاءالله موضوع نگاه علمی به عملکرد پلیس و کشف علمی جرایم و استفاده از تکنیک‌ها و لزوم فناوری با رویکرد هوشمندانه پلیس، وارد فرهنگ این سازمان ‌شود و از این بستر در راهبرد کلان سازمان استفاده مطلوبی به عمل بیاید. امیدواریم با این روش به تثبیت نظم و امنیت عمومی در جامعه که خواسته مردم ایران است، دست یابیم. 

وی در خصوص چالش‌های فضای مجازی خاطرنشان کرد: باتوجه به توسعه و گسترش فضای مجازی و استقبال مردم از این فضا، طبیعتا توسعه مطلوبی در خصوص دانش و علم صورت گرفته است؛ اما گسترش این فضا با وجود این مزیت‌ها، آسیب‌پذیری‌ها و چالش‌هایی را به همراه آورده است. در خصوص این امر برای پلیس فتا فرماندهی کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ماموریت‌هایی تعریف شده است. همچنین خراسان رضوی اولین استانی است که در آن شماره‌های فوریت‌های سایبری راه‌اندازی شده است. 

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به بیان توصیه‌هایی پرداخت و تشریح کرد: نیروی انتظامی کشور سازمانی از مردم، با مردم و برای مردم است و ما از هر خدمتی که بتوانیم برای ایجاد امنیت مردم انجام دهیم، دریغ نمی‌کنیم؛ زیرا تا امروزه سازمان نیروی انتظامی ۱۳۰۰۰ شهید تقدیم امنیت کشور کرده است که تنها ۵۸ تن از آنان در سال گذشته شهید شده‌اند که ۷ تن از این شهیدان از خراسان رضوی بوده‌اند، لذا با توجه به این اوامر از مردم تقاضا داریم که ارتباطشان را با پلیس بیشتر کنند و انتقادات و پیشنهادات خود را برای توسعه فراجا از طریق سامانه ۱۹۷ به مسئولین ارائه دهند، همچنین از مردم تقاضا داریم که در اجرای قوانین همراه پلیس باشند و در صورت مشاهده جرم با پلیس همکاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha