• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402091208355
  • خبرنگار : 50176

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان:

نامگذاری مکان ها در ترویج فرهنگ و هویت اصیل ایرانی اسلامی نقش تاثیرگذاری دارد

نامگذاری مکان ها در ترویج فرهنگ و هویت اصیل ایرانی اسلامی نقش تاثیرگذاری دارد

ایسنا/لرستان سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان گفت: نامگذاری‌ مکان ها در ترویج فرهنگ و هویت اصیل ایرانی اسلامی نقش تاثیرگذاری دارد.

دکتر فرهاد فرامرزیان امروز ۱۲ آذرماه در جلسه انعقاد قرارداد همکاری جهاد دانشگاهی لرستان و سازمان فاوای شهرداری خرم‌آباد به اهمیت نامگذاری کوچه‌ها، معابر و خیابان‌ها اشاره کرد و افزود: تمامی شهرداری‌ها برای اینکه پویا و پویاتر شوند باید از توان علمی و ظرفیت‌های متعدد مراکز علمی و دانشگاهی بهره ببرند.

وی اظهار کرد: وجود معابر و خیابان‌های متعدد در مرکز لرستان، یکی از مهمترین ظرفیت‌های فرهنگی برای در معرض دید قرار دادن اسامی بزرگان، فرهیختگان، مشاهیر و خصوصا شهدا است.

این مسئول اضافه کرد: می‌بایست باتوجه به شرایط روز و درخواست‌های موجود، بررسی‌های لازم برای نامگذاری این معابر صورت گیرد.

فرامرزیان یادآور شد: نامگذاری‌ها در ترویج فرهنگ و هویت اصیل ایرانی اسلامی و معرفی و شناساندن مفاخر، مشاهیر، فرهیختگان، شخصیت های برجسته و شهدا نقش تاثیرگذاری دارند.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان در رابطه با نامگذاری معابر بنام بزرگان و در بخش های مختلف فرهنگی، ورزشی، علمی، پزشکی، ادبی و هنری، تصریح کرد: استفاده از اسامی مفاخر و بزرگان شهرستان در نامگذاری معابر و میادین ارج گذاری بر شخصیت علمی و معنوی آنان است.

وی یادآور شد: نامگذاری معابر و خیابان‌های مرکز لرستان به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نام شهدای شهرستان مزین شود.

فرامرزیان ادامه داد: نام‌ها بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی کوچه‌ها، خیابان‌ها و عابر هستند و در تاریخ شفاهی اهالی آن ثبت شده است.

این مسئول گفت: برای همین تغییر نام را شاید تغییر تاریخ شفاهی ساکنین آن کوچه و خیابان هم می‌توان تعبیر گفت و شاید از دلایل پس زدن و جا نیفتادن نام جدید در میان مردم، این مسئله هم می‌تواند باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه آمادگی کامل جهت همکاری‌های مختلف با شهرداری و خصوصا سازمان فاوا داریم، افزود: نام کوچه‌ها، خیابان‌ها و محلات علاوه بر اینکه راه ارتباطی شهروندان با شهر است، پل ارتباطی و وجهه اشتراک شهروندان و ساکنین آن منطقه با یکدیگر، فرهنگ و تاریخچه منطقه هم هست.

هانیه نصیری، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری خرم‌آباد نیز در این جلسه گفت: در بحث نامگذاری معابر، کوچه‌ها برنامه‌ریزی‌های خوبی در این مدت انجام داده‌ایم.

وی اضافه کرد: قرار است از طریق یک سامانه نرم‌افزاری، بحث نامگذاری‌ها معابر مرکز استان لرستان را ساماندهی کنیم.

نصیری خواستار تداوم همکاری‌های شهرداری و جهاد دانشگاهی لرستان شد و افزود: قصد داریم سازمان فاوا را پویا کنیم و در این بین نیازمند همکاری جهاد دانشگاهی هستیم تا با استفاده از ظرفیت این نهاد انقلابی به اهداف مدنظر خود در بخشهای مختلف برسیم.

گفتنی است در پایان این جلسه قرارداد همکاری جهاد دانشگاهی لرستان و سازمان فاوای شهرداری خرم‌آباد امضاء و رد و بدل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha