• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402091207975
  • خبرنگار : 71610

موافقت ارتش صهیونیستی با طرح‌های ادامه جنگ

گالانت: به مواضع جدیدی در غزه حمله می‌کنیم

گالانت: به مواضع جدیدی در غزه حمله می‌کنیم

منابع رسانه‌ای از تصویب طرح‌هایی برای ادامه تجاوز به غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. در همین حال، وزیر جنگ این رژیم نیز از حمله به مواضع و اماکن جدید در نوار غزه صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی شنبه شب با طرح‌هایی برای ادامه جنگ در نوار غزه موافقت کرد.

طبق گزارش وبگاه «عرب۴۸»، هالوی در این باره با تکرار دوباره رویای «نابودی حماس» گفت: ما بر ادامه جنگ برای فروپاشی حماس و فراهم کردن شرایط برای بازگرداندن ربوده شدگان (اسرای صهیونیست) متمرکز می‌شویم.

در همین حال، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در کنفرانس مطبوعاتی با هدف مقصر جلوه دادن جنبش حماس و توجیه ازسرگیری تجاوزات به نوار غزه مدعی شد: حماس توافقنامه را نقض کرده و از تحویل ۱۵ زن و دو کودک خودداری کرده‌است و ارتش با تمام قدرت به نبرد بازگشته تا اهداف درهم شکستن قدرت نظامی حماس و بازگرداندن افراد ربوده شده محقق شود.

وی همچنین برای توجیه حملات به غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه مدعی شد: ما در عملیات زمینی به نتایج زیادی دست یافتیم و تعداد زیادی از رهبران حماس را از بین بردیم. دستاوردهای ما بسیار عالی است. ما مقرهای حماس را منهدم کردیم. ادامه عملیات ما را قادر می‌سازد تا به قدرت حماس ضربه بزنیم. فشار نظامی به بازگرداندن افراد ربوده شده و دستیابی به اهداف جنگ کمک می‌کند.

گالانت همچنین با حضور در مرز با نوار غزه گفت: ما به مکان‌هایی حمله می‌کنیم که قبلاً آنها را هدف قرار نداده‌ایم. ما خودمان را با شرایط میدانی که در آن مبارزه خواهیم کرد، وفق می‌دهیم و بمباران‌ها قوی و دقیق خواهد بود.

وی گفت: اکنون ارزیابی وضعیت را با افسران به پایان رساندیم، در دو روز گذشته نیز به مناطقی حمله کردیم که در یک ماه گذشته آنها را هدف قرار نداده بودیم و این افزایش خواهد یافت. هدف ما حذف کامل حماس است.

رژیم اشغالگر امروز (یکشنبه) برای سومین روز پس از شکست مذاکرات برای تمدید آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس، مناطق وسیعی در نوار غزه را بمباران کرد، در حالی که میانجی‌ها تاکید کردند که بمباران اشغالگران تلاش‌ها برای توقف مجدد عملیات نظامی را پیچیده می‌کند.

وزارت بهداشت غزه عصر شنبه اعلام کرد که از ابتدای تجاوزات به نوار غزه ۱۵۲۰۷ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

طبق اعلام این وزارتخانه، ۷۰ درصد قربانیان را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند.

وزارت بهداشت غزه همچنین شمار کلی مجروحان تجاوزات به نوار غزه را ۴۰ هزار و ۶۵۲ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha