به گزارش ایسنا، سید میعاد صالحی به تشریح موارد مطرح شده در دومین جلسه با لکوموتیوران بخش خصوصی که طی دو ماه اخیر برگزار شد، پرداخت. وی با بیان اینکه سالهاست در حوزه حمل و نقل ریلی به خاطر مدیریت غلط گذشته، لکوموتیو تبدیل به یک گلوگاه برای راه آهن شده است، تاکید کرد: این موضوع هرچه سریعتر باید تدبیر بشود و یکی از سرمایههای ما این مالکین لکوموتیو بخش خصوصی هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با ابراز خشنودی از جلسه برگزار شده با مالکان لکوموتیو بخش خصوصی تصریح کرد: جلسه خوبی برگزار و تفاهماتی انجام شد که به امید خدا توانستیم به آنچه در جلسه گفتیم عمل بکنیم و گام به گام این کار را انجام میدهیم. امیدوارم روزی برسد که در حوزه لکوموتیو، مالکان بخش خصوصی بتوانند بهعنوان سفیران ما در حوزه حمل و نقل ریلی شوند و سایر سرمایهگذاران از سایر بخشها نیز به سمت حوزه حمل و نقل ریلی به ویژه حوزه لکوموتیو سوق داده شوند.
وی گفت: تدبیر کردیم که شرایط بحث نقدینگی بهتر شود و فرآِیندها نیز اصلاح پذیرند و در حوزه ماده ۱۲ کار خوب پیش رفته است.
مدیرعامل راهآهن در خصوص مطالبات مالکان لکوموتیو از واگنداران بخش خصوصی، اظهار کرد: متاسفانه در ادوار گذشته این موضوع شکل پیدا کرده و ما وارث آن هستیم.
صالحی یادآور شد: تاکنون مالکان بخش خصوصی نتوانستند مبالغشان را از صاحب بار بگیرند یا مالکان واگن بخش خصوصی هزینه به مالکان لکوموتیو ندادهاند.
به گزارش شرکت راهآهن، وی تاکید کرد: راه آهن بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان طلبکار است که یک بخش قابل توجه آن از این مبلغ، سهم و حق مالکان لکوموتیو بخش خصوصی است که به امیدخدا فرآیندها اصلاح میشوند.
انتهای پیام
نظرات