• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402090604322

یک سوم شهدای فارس را دانش‌آموزان و معلمان تشکیل می‌دهند

یک سوم شهدای فارس را دانش‌آموزان و معلمان تشکیل می‌دهند

ایسنا/فارس مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه یک سوم شهدای استان را دانش‌آموزان و معلمان تشکیل می‌دهند، از تشکیل دبیرخانه کمیته شهدای معلم و دانش‌آموز کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس خبر داد.

محمد خلیل عسکری امروز، ۶ آذر در نخستین نشست کمیته شهدای دانش‌آموز و معلم کنگره امیران و سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت هفته بسیج، با تشریح مقام والای شهدا اظهار کرد: حضرت امیر المومنین علی(ع)  با وجود تمام مقام‌ها و جایگاهی که نزد خداوند دارند در زمان شهادت خود فرمودند که رستگار شدم، لذا این موضوع نشان از این دارد که شهادت عالی‌ترین درجه سعادت برای انسان‌ها است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: دفاع مقدس هم رویکرد ملی و هم رویکرد دینی داشت و رزمندگان ما در حالی که متدین و مقید به تکالیف و مستحبات بودند با تعصب ملی که نسبت به وطن داشتند، نگذاشتند وجبی از این خاک به دست دشمن بیفتد. بنابراین دفاع مقدس، هم سمبل هویت دینی و هم سمبل هویت ملی ما است.

عسکری با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل بعد منتقل شود، گفت: هیچ بستری مناسب‌تر از آموزش و پرورش برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید نیست. یک سوم شهدای فارس را دانش‌آموزان و معلمان تشکیل می‌دهند. بنابراین در کنگره امیران و سرداران و ۱۵ هزار شهید استان، آموزش و پرورش باید در برنامه‌های مربوط به این کنگره نقش پررنگ‌تری نسبت به سایرین داشته باشد و در این راستا حداکثر استفاده از ظرفیت رسانه در دستور کار قرار گیرد و همه برنامه‌ها پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: ترسیم ساختار و تدوین محتوا با مشارکت مردم دو برنامه اصلی آموزش و پرورش در این کنگره است. لذا بدنه مردمی باید نقش‌آفرینی جدی در این موضوع داشته باشد که پیشنهاد می‌کنیم یک هیئت اندیشه‌ورز تشکیل شود تا ظرفیت اولیا دانش آموز و معلمان را پای کار بیاورد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فارس با برگزاری دهه شهدای دانش‌آموزی در آبان امسال به استقبال کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس رفته است، گفت: ستاد دائمی دهه شهدای دانش‌آموزی و دبیرخانه کمیته شهدای معلم و دانش آموز کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در بسیج دانش‌آموزی تشکیل و به موازات این کنگره فعالیت و برنامه‌های بخش شهدای دانش آموزی و معلم را پیگیری و ظرفیت بسیج فرهنگیان نیز در این مسیر مورد توجه قرار گیرد.

عسکری در پایان سخنان خود ادامه داد: تشکل‌های دانش‌آموزی ظرفیت‌های بی‌بدیلی هستند که می‌توان در برنامه‌ریزی حوزه دانش‌آموزی این کنگره از آن بهره‌مند شد لذا در این زمینه باید تشکل‌ها فعال شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha