• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402090503312
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل مطرح کرد

ضرورت ایجاد گفتمان و تشکیل پایگاه فرهنگی در بحث جمعیت

ضرورت ایجاد گفتمان و تشکیل پایگاه فرهنگی در بحث جمعیت

ایسنا/اردبیل مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به اجرای طرح کنترل جمعیت و تهدید نسل در کشور طی سال‌های گذشته با مشاوره اندیشمندان غربی برای حفظ سلطه و قدرت خود، گفت: با توجه به پیامدها و آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر پیری جمعیت در حوزه‌های اقتصاد، امنیت، فرهنگ و سیاست، ایجاد گفتمان و تشکیل پایگاه فرهنگی در بحث جمعیت یک ضرورت است.

به نقل از روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری اردبیل، افسانه جهانی در مراسم افتتاحیه اولین دوره تربیت مربی کنش‌گر جمعیت در استان اظهار کرد: با توجه به اهمیت شبکه‌سازی در حوزه جمعیت و ضرورت تربیت کارشناس و مبلغ توانمند برای اقناع‌سازی و ایجاد انگیزه نسبت به مسئله فرزندآوری، دوره تربیت مربی کنش‌گر جمعیت با مشارکت برخی از دستگاه‌های اجرایی در استان اردبیل برگزار شد.

وی افزود: متأسفانه طی سال‌های گذشته طرح کنترل جمعیت و تهدید نسل در کشور با مشاوره اندیشمندان غربی برای حفظ سلطه و قدرت خود اجرا شد و در حال حاضر جمعیت کشور ما با سرعت زیادی به‌سمت پیری حرکت می‌کند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: در صورتی که جامعه نسبت به‌ این‌ موضوع احساس خطر نکند، پیامدها و آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر پیری جمعیت در حوزه‌های اقتصاد، امنیت، فرهنگ و سیاست خود را نشان خواهد داد که در این راستا ایجاد گفتمان و تشکیل پایگاه فرهنگی در بحث جمعیت ضروری است.

جهانی تصریح کرد: با توجه به چالش‌های فرهنگی و گره‌های ذهنی اقشار مختلف، هوشیارسازی و پاسخ به سوالات، گامی موثر برای موفقیت در خصوص مقابله با تهدیدات جمعیتی خواهد بود و باید کنش‌گران در شهرستان‌ها نسبت به طراحی برنامه اقدام کرده و با شناختی که از شهرستان خود دارند، بر موضوعات اولویت‌دار تمرکز کنند.

وی بیان کرد: کنش‌گران جمعیت باید با انگیزه قوی، اتحاد و همدلی در جهت افزایش نسل مهدوی تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha