• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402090402381
  • خبرنگار : 50123

گفتمان علمی باید به گفتمان غالب کشور تبدیل شود

گفتمان علمی باید به گفتمان غالب کشور تبدیل شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تبدیل گفتمان علمی به گفتمان غالب در کشور، گفت: در گام دوم انقلاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید گفتمان علمی به جریان تبدیل شود که پرچمدار جریان‌سازی کسی شایسته‌تر از بسیج نیست.

غلامعلی حیدری چهارم آذرماه در جشنواره علم و فناوری بسیج ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج در سال ۵۸ به فرمان امام راحل تشکیل شد که منشاء خدمات بزرگی در حوزه‌های مختلف بود، البته کارهای بسیار ارزشمند و به یادماندنی از سوی بسیج از دفاع مقدس تا مقابله با تهدید سخت، نیمه سخت و نرم در همه حوزه‌ها انجام داده است.

وی افزود: بسیج برگرفته از توده مردم است، نیروهای زبده و خبره‌ای که به صورت خودجوش هر جا ورود کرده خدمات ارزشمندی شامل گروه‌های جهادی، کار علمی، رزمی تا کار فرهنگی انجام داده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به توانمندی، ظرفیت و سابقه درخشان بسیج در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: اولین توقع و انتظار دانش پایه کردن بسیج با استقرار نظام مدیریت دانش و توسعه درونی بوده که این گام در راستای دانش بنیان کردن بسیج است که این امر می‌تواند موجب تحول در جامعه شود.

حیدری تاکید کرد:بسیج در عرصه‌‎های مختلف مخصوصاً در بخش علمی و دانش بنیان می‌تواند نقش لوکوموتیو را اجرایی و عملیاتی کند، دیگر انتظار از بسیج مخصوصا بسیجیان مخترع، جریان سازی است یعنی اختراع تنها کافی نیست و باید در این حوزه جریان‌سازی، ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی انجام شود.

وی با اشاره به لزوم تبدیل گفتمان علمی به گفتمان غالب در کشور، بیان کرد: در گام دوم انقلاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید گفتمان علمی به جریان تبدیل شود که پرچمدار جریان‌سازی کسی شایسته‌تر از بسیج نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری تربیت کادر متخصص در تراز انقلاب اسلامی از طریق شناسایی، توانمندسازی هدفمند و شکوفاسازی استعدادهای مختلف علمی را از دیگر انتظارات از بسیج برشمرد و گفت: خوشبختانه گام‌های مستحکم و محکمی از سوی بسیج برداشته شده است، افرادی که مورد اعتماد امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بوده و چشم این بزرگواران به بسیج تاثیرگذار است.

وی دستیابی به جایگاه مرجعیت فکری و تصمیم‌سازی در بین نهادهای عالی سیاست‌گذار و قانونگذار نظام، هم افزایی ظرفیت‌های علمی کشور و کمک به تولید علم و فناوری نوین، مرزشکن و اقتدارآفرین در راستای دستیابی کشور به جایگاه مرجعیت علمی را از دیگر انتظارات و توقعات از بسیج بیان کرد و گفت: به معنای واقعی بسیج باید مرزشکن باشد و به جایگاه مرجعیت علمی با کمک نیروهای تاثیرگذار، انقلابی و پرانگیزه بسیج دست یابیم.

حیدری ایجاد طوفان ذهنی، هم‌افزایی علمی ظرفیت‌های تخصصی مردمی و حاکمیتی برای کمک به تولید علوم، فناوری‌های کاربردی و کاربردی‌سازی علوم فناوری‌های تولید شده در راستای تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان، هم افزایی ظرفیت‌های علمی و تخصصی علوم انسانی اسلامی کشور برای زمینه‌سازی و بسترسازی جهت نقش‌آفرینی مردم در تحول علوم انسانی را از جمله دیگر توقعات از بسیج برشمرد.

وی تاکید کرد: نباید در دانشگاه‌ها جزوات تولیدی در خارج از کشور تدریس شود، بنابراین می‌توان گفت در علوم انسانی نیاز به تحول است و نقش بسیج می‌تواند بسیار موثر باشد.

استاندار خاطرنشان کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی، مدیران علمی و فناوری و رؤسای دانشگاه‌ها از این اقیانوس توانمند و ظرفیت ارزشمند حمایت کنند.

در پایان، نمایشگاه دستاوردهای علمی بسیجیان و جوانان جهادگر در عرصه علم و فناوری افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha