• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402090402034
  • منبع : نمایندگی مازندران

معاون جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

تولید ۹۱۶ هزار تن برنج سفید در مازندران

تولید ۹۱۶ هزار تن برنج سفید در مازندران

ایسنا/مازندران معاون جهاد کشاورزی مازندران، درباره وضعیت برنجکاری استان مازندران در سال زراعی ۱۴۰۲، گفت: امسال یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۷۰۵ تن شلتوک برنج در ۲۰۹ هزار و ۹۳ هکتار اراضی شالیزاری استان تولید شد.

به گزارش ایسنا، احسان عباسپور با بیان اینکه ۲۱۲ هزار و ۱۰۹ تن شلتوک ارقام پرمحصول در ۲۶ هزار و ۴۳ هکتار و یک میلیون و ۱۱ هزار و ۶۰۶ تن شالی ارقام محلی در ۱۸۳ هزار و ۵۰ هکتار مزارع شالیزاری استان برداشت شد، اظهار کرد: از ۵۴ هزار و ۲۹۴ هکتار مزارع کشت مجدد برنج استان ۱۹۴ هزار و ۱۵۴ تن و از ۳۷ هزار و ۱۴ هکتار مزارع پرورش رتون ۹۰ هزار و ۲۳۶ تن شلتوک برنج استحصال شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار اینکه در کشت اول برنج، کشت مجدد و پرورش رتون ۹۱۵ هزار و ۹۴۶ تن برنج سفید در استان تولید شد، افزود: مازاد کل تولید برنج استان ۷۹۸ هزار و ۸۸۶ تن است.

این مسئول به بیمه زراعت برنج در ۱۳ هزار و ۸۹۲ هکتار، مصرف ۱۰ هزار و ۴۵۵ تن بذر گواهی شده و خود مصرفی در مزارع شالیزاری استان و ۲۷۶ نمونه آزمون خاک اشاره و اضافه کرد: ۴۵ هزار و ۲۲۰ تن کود ازته، ۳۵ هزار و ۱۷۳ تن کود فسفاته و ۳۳ هزار و ۸۲۸ تن کود پتاسه در شالیزارهای استان مصرف شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت ۱۷۸ واحد بانک نشاء برنج در استان، تصریح کرد: با علف‌های هرز در ۱۹۷ هزار و ۸۵۲ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۱۱ هزار و ۶۸۶ هکتار، و بلاست در ۱۵۵ هزار و ۴۴۶ هکتار اراضی شالیزاری استان مبارزه شد.

وی به نشاکاری مکانیزه ۱۴۱ هزار و ۳۵۳ هکتاری و برداشت مکانیزه ۲۰۶ هزار و ۷۸۸ هکتار اراضی شالیزار استان اشاره و درباره فعالیت ماشین آلات و ادوات کشاورزی در برنجکاری مازندران، گفت: امسال ۱۳ هزار و ۲۴۱ دستگاه تراکتور، ۷۲ هزار و ۲۴۹ دستگاه تیلر، ۳ هزار و ۹۴۷ دستگاه نشاکار، ۸۸۳ دستگاه دروگر، ۳۴۶ دستگاه خرمنکوب پشت تراکتوری، ۲۷۸ دستگاه وجین کن و ۵ هزار و ۱۶۹ دستگاه کمباین در شالیزارهای استان مشغول به فعالیت بودند.

امسال مازندران با ۲۰۹ هزار هکتار اراضی شالیزاری، ۴۲ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha