• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402090401898
  • خبرنگار : 71516

یک شهید در یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ مقاومت پهپاد صهیونیست‌ها را ساقط کرد

یک شهید در یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ مقاومت پهپاد صهیونیست‌ها را ساقط کرد

درحالی که فلسطینی‌ها طی دو روز اخیر از سری اول اسرای آزاد شده از زندان عوفر رژیم صهیونیستی در راستای معامله تبادل اسرا میان حماس و این رژیم استقبال کردند، ارتش رژیم صهیونیستی مجددا یورش به مناطق کرانه باختری را ازسرگرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، در سایه تحولات غزه، رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی یورش به مناطق کرانه باختری را آغاز کردند.

این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین یک فروند پهپاد صهیونیستی را حین درگیری‌ها در قباطیه ساقط کردند. در جریان عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از قباطیه دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله این نیروها زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک پزشک به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در شهرک قباطیه به شهادت رسید.

نیروهای این رژیم صبح به شهرک قباطیه در جنوب جنین واقع در شمال کرانه باختری یورش بردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز(شنبه) به اردوگاه عسکر در شرق نابلس یورش بردند و تعدادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند. همچنین یک بولدوزر رژیم صهیونیستی به تخریب مناطقی در این اردوگاه پرداخت.

رژیم صهیونیستی همچنین تجهیزاتی را به اردوگاه عقبه جبر در اریحا شرق کرانه باختری منتقل کرد. ارتش این رژیم یورش‌های گسترده‌ای را به اردوگاه عقبه جبر در اریحا انجام داد و تعدادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کرد.

به گفته این رسانه‌ها نیروهای رژیم صهیونیستی مانع ورود آمبولانس‌ها به اردوگاه عسکر در شرق نابلس برای انتقال یکی از مجروحان در حمله رژیم اشغالگر شدند. این نیروها با ۱۵ خودروی نظامی به این اردوگاه یورش برده و تعدادی را بازداشت کردند.

نیروهای این رژیم به شهر الخلیل در کرانه باختری و محله جبل الطویل در البیره نیز یورش بردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز به اردوگاه‌های عسکر قدیم و عسکر جدید در شرق نابلس یورش بردند. آن‌ها به منازلی در این اردوگاه یورش بردند و تعدادی را بازداشت کردند.

نیروهای رژیم منزلی در شهر قباطیه در منطقه جنین را محاصره کرده و از یک فلسطینی خواستند خود را تحویل دهد.

کمال بنی عوده، مدیر باشگاه اسیران فلسطینی در طوباس اعلام کرد که نیروهای این رژیم دو جوان را در ایست الحمرا بازداشت و خودرویشان را توقف کردند.

این نیروها همچنین جوانی را در شهر قلقیلیه بازداشت کردند.

نیروهای رژیم امروز ورودی شمالی شهر الخلیل را نیز بستند و یک فلسطینی را بازداشت کردند. در روستای عرانه در شمال شرق جنین نیز یک فلسطینی بازداشت شد.

این در حالی است که براساس معامله تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی چهار روز آتش‌بس برقرار شده و سری اول اسرای فلسطینی از زندان عوفر در اراضی اشغالی آزاد شدند. در چارچوب توافق میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، ۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی از زندان‌های این رژیم آزاد شدند.

بامداد چهارشنبه و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

صبح جمعه و در اولین روز از اجرای آتش‌بس، هزاران نفر از مردم فلسطین که در پی حملات شدید رژیم صهیونیستی مجبور به ترک خانه‌های خود در شمال غزه و حضور در جنوب این باریکه شده بودند، بار دیگر به محل زندگی خود بازگشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha