• جمعه / ۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402090301609
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه نجف‌آباد:

بسیجیان معنویت را در درون خود تقویت کنند

بسیجیان معنویت را در درون خود تقویت کنند

ایسنا/اصفهان امام‌جمعه نجف‌آباد بر ضرورت تحصیل و تهذیب نفس تاکید کرد و گفت: بسیجیان معنویت را در درون خود برای رسیدن به جایگاه بلند انسانیت تقویت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بسیج به‌عنوان شجره طیبه و لشکرد مخلص در خدمت راه اسلام باید نیروهای بصیر و مخلص داشته باشد که تقویت باورهای دینی و توجه به تهذیب نفس حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تاثیر معنویت در بازتاب فعالیت‌ها، افزود: تقویت معنویت و خودسازی بسیجیان می‌تواند امکان پیشرفت و بهره‌وری عملکرد را فراهم سازد از این رو بسیجیان به این مقوله مهم بیشتر توجه کنند.

امام جمعه نجف‌آباد ادامه داد: تحصیل و کسب دانش نیز از ضرورت‌های بسیجیان برای خدمت‌رسانی بهتر و پیشرفت علمی کشور بوده که در این مسیر نیز موفقیت‌هایی داشته‌اند.

وی نقش بسیج در کشور را همسو با دوران دفاع مقدس بیان کرد و گفت: درآن دوران این لشگر مردمی توانست با اتحاد عمومی دشمن تمام مسلح را به عقب بازگرداند و امروز هم می‌تواند با فعال‌سازی نقش مردمی و سیاست‌گذاری‌های صحیح در نبرد اقتصادی و فرهنگی به مملکت کمک کند.

حجت‌الاسلام حسناتی با بیان اینکه پایگاه‌های بسیج مساجد زمینه‌ساز جذب افراد به مراکز دینی هستند، تصریح کرد: حضور نسل جدید در این عرصه می‌تواند زمینه‌ساز تقویت باورهای دینی و تربیت صالح برای نسل آینده باشد.

وی مسجد را مکان امن الهی و جایگاه بلند تربیتی جامعه معرفی کرد و ادامه داد: بسیج و نهادهای فرهنگی مثل کانون‌های مساجد با اجرای برنامه‌های خود زمینه تربیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کنند.

امام جمعه نجف‌آباد به اتفاقات بین‌المللی اشاره کرد و یادآورشد: بسیج مردمی غزه نیز که الگوگرفته از جمهوری اسلامی ایران است در طوفان الاقصی اسرائیل را زمین گیر کرد و شکست بدی را به آنان وارد ساخت.

وی همین تفکر را مقدمه پیروزی جهان اسلام در برابر کفر جهانی دانست و تصریح کرد: تفکر بسیجی بر مبنای اسلام، دشمن‌ستیزی، مبارزه با باطل و استقلال‌طلبی شکل گرفته و این روحیه امکان پیشرفت رد جنگ نظامی، جنگ اقتصادی، نبرد فرهنگی و اجتماعی را فراهم می‌سازد.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به اینکه حجاب امروز مسئله مهمی در جامعه ما است، اظهار کرد: خواهران بسیجی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کار کنند و خوبی‌ها را گسترش دهند.

وی تداوم راه شهدا با حفظ حجاب، تاکید بر ارزش‌های اسلامی و ایستادگی در برابر امپراتوری رسانه ای دشمن را امکان پذیر دانست.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha