• جمعه / ۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402090301573
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

شهردار خبر داد

راه‌اندازی تجهیزات اتوماتیک محلول‌پاشی در مناطق دهگانه تبریز

راه‌اندازی تجهیزات اتوماتیک محلول‌پاشی در مناطق دهگانه تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز از بررسی آخرین وضعیت تجهیزات برف‌روبی، محلول‌پاشی و رفع نواقص موجود در این حوزه خبر داد.

یعقوب هوشیار، پنجشنبه، دوم آذرماه، در بازدید از کارگاه‌های امانی مناطق دهگانه شهرداری تبریز که به همراه اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداران مناطق و مدیران شهری انجام شد، اظهار کرد: با توجه به حذف نمک‌پاشی در سال گذشته، نیازمند راه‌اندازی تجهیزات اتوماتیک محلول‌پاشی در مناطق دهگانه بودیم که در همین راستا دستگاه‌های محلول‌ساز در مناطق دهگانه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مناطق دهگانه شهرداری تبریز با تمام توان آماده مدیریت بارش‌های پیش‌رو در فصل زمستان هستند و در این راه تلاش داریم با همراهی شهروندان تبریزی و ظرفیت رسانه‌ها مخاطرات بارش برف را کاهش دهیم.

وی از بررسی و رفع نواقص تجهیزات برف‌روبی، محلول‌پاشی نیز خبر داد و افزود: موضوع اصلی ما در مدیریت بارش‌های پیش‌رو همراهی مردم و رسانه‌ها در حذف نمک در این فرایند است که باعث بروز امراض مختلف می‌شود.

هوشیار ادامه داد: در سال‌های گذشته حجم مصرف نمک بالا بوده و سالانه شاهد ۵۰ هزار تن جامدپاشی نمک در سطح شهر وجود داشت که ماه‌ها بر روی زمین باقی مانده و سلامتی مردم و همچنین محیط زیست، فضای سبز، آب‌های زیرزمینی را به مخاطره می‌انداخت.

شهردار تبریز با اشاره به اولین تجربه استفاده از محلول در سال گذشته خاطرنشان کرد: در اولین سال حذف نمک و استفاده از محلول علی‌رغم نواقصی که وجود داشت، با همراهی مردم فهیم تبریز نتایج خوبی به دست آوردیم که در سال جاری نیز تلاش داریم با تکیه بر ظرفیت مردمی شهر و رسانه‌های تبریز، مخاطرات بارش برف را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه موضوع سلامتی جامعه باید مطالبه اصلی مردم باشد، عنوان کرد: همراهی مردم باعث پیشبرد اهداف مدیریت شهری می‌شود و در تمام حوزه هایی که مردم مطالبه‌گرده بوده و مشاوره می‌دهند، نتایج بهتری گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی تأکید کرد: سال گذشته همراهی مردم با فرهنگ تبریز منجر به حذف نمک و کاهش آلایندگی شهری شده و تمام شهرهای کشور الگوی این برنامه را از شهرداری تبریز می‌خواهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۳ ۱۷:۴۱

سال قبل که کوچه‌ها به امان خدا رها شده بود از محلول پاشی خبری نبود که شایسته هست برای کوچه‌ها هم خصوصاً شیبدار هم برنامه‌ریزی شود. ممنونم از شهردار عزیز

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۳۵

جناب هوشیار واقعا مرد عمل هست

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۴ ۱۷:۴۱

احسنت بر تمام شهرداران فهیم و دلسوز که دنبال راهکار برای رفع مشکلات مردم و شهر هستند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۵ ۰۰:۳۸

سلام۳۲ سال هست درخونه ای ساکن هستیم و نامگذاری کرده اند در طرح مسیر هست الاف ماده‌ایم اما شهرداری منطقه ۴ اصلا در این مورد پاسخ ندارد برای ساکننان. انشاالله که مسئولین شهرداری بخوانند این متن را

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۴ ۲۰:۵۸

شهردار اهر مردعمل وصادق اهل معرفت وپاک دست است