• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402090201074
  • خبرنگار : 50553

آموزش «کتاب Eight» تألیف جهاد دانشگاهی قزوین در برخی کشورهای همسایه

آموزش «کتاب Eight» تألیف جهاد دانشگاهی قزوین در برخی کشورهای همسایه

ایسنا/قزوین رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین گفت: در سال جاری با رایزنی‌های صورت گرفته کتاب eight به تألیف جهاد دانشگاهی استان قزوین در۳ کشور پاکستان، عمان و عراق آموزش داده خواهد شد.

فرشاد پیله‌چی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به روند تألیف کتاب‌های زبان انگلیسی در جهاد دانشگاهی قزوین، اظهار کرد: نیروهای جهادگر معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قزوین در سال ۱۳۹۲ پروژه Eight را آغاز کردند.

وی بیان کرد: در همین راستا فعالیت پژوهشی و مطالعات لازم صورت گرفت و تدابیر لازم اندیشیده و در نهایت تدوین کتب آموزش زبان انگلیسی توسط جهادگران جهاددانشگاهی آغاز شد.

پیله‌چی با اشاره به اینکه در محتوای کتاب Eight به تمامی فرهنگ‌ها پرداخته شده است، تصریح کرد: این که ما کتاب Eight را کتابی بومی می‌دانیم؛ به معنی ایرانیزه بودن آن نیست، بلکه منظور از کلمه بومی نوشته شدن کتاب به دست جوانان ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب Eight بر مبنای پروتکل‌های جهانی و در سطح بین‌المللی تدوین شده و می‌توان گفت غنی‌ترین کتاب بومی آموزش زبان انگلیسی تألیف شده پس از انقلاب است.

رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین با بیان اینکه در انجام این پروژه، سعی کرده‌ایم از افراد نخبه استفاده کنیم، تأکید کرد: در این پروژه بیش از ۱۰ تیم از جمله تیم آموزش، فنی، هنری، فرهنگی، چند رسانه‌ای، بازاریابی، ناظران ارشد، IT و تست‌نویسی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در نظر گرفته شده این کتاب در ۸ سطح و ۱۶ جلد تدوین ‌شود که تا کنون ۶ سطح و ۱۲ جلد آن تدوین و تألیف شده است؛ از سال جاری نیز تدوین سطح Advance آن را آغاز کرده‌ایم.

رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: تهیه فایل صوتی این کتاب‌ به افرادی با تخصص Native سپرده شده تا با کیفیتی عالی تدوین شود، همچنین برای اینکه بتوانیم تأییدیه علمی داشته باشیم کتاب Eight را به انتشارات یورک که انتشاراتی معتبر در دنیا است ارسال کردیم که در نهایت تأییدیه آن دریافت و در ابتدای کتاب‌های Eight درج شده است.

وی ادامه داد: در سند فرهنگی این پروژه اقدامات مؤثری صورت گرفته و امیدوار هستیم که با این کتاب فرهنگ‌سازی درستی در حوزه کتاب‌های زبان انگلیسی صورت گیرد و جوانان ایرانی زبان انگلیسی را به دور از فرهنگ غرب آموزش ببینند.

این مسئول تصریح کرد: مجموعه‌هایی چون وزارت آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانات و انتشارات معتبر در حوزه زبان انگلیسی درخواست همکاری با مجموعه ما را دارند و امیدواریم با تعامل و هم افزایی این کتاب به صورت گسترده در تمام کشور و همچنین کشورهای همسایه آموزش داده شود.

وی بیان کرد: هم اکنون در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی تمامی استان‌ها کتاب Eight آموزش داده می‌شود و اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است. در سال جاری با رایزنی‌های صورت گرفته کتاب Eight به تألیف جهاد دانشگاهی استان قزوین در سه کشور پاکستان، عمان و عراق آموزش داده خواهد شد.

پیله‌چی در پایان گفت: جهاد دانشگاهی قزوین با ارائه خدمات کمک آموزشی و مکملی که برای پروژه Eight در نظر گرفته سعی در تسهیل امور مربوط به استاد و فراگیر دارد، همچنین در حال برنامه‌ریزی جدید برای اقناع‌سازی استادان و فراگیران هستیم تا مطلع شوند که کتاب Eight برای آنان مفید خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha