به نقل از بلومبرگ، در چرخش امیدوارکننده برای بخش کالاهای لوکس، صادرات ساعت سوئیس افزایش قابلتوجهی را تجربه کرده است. این افزایش عمدتاً ناشی از ارسال کالا به بازارهای بزرگ در ایالاتمتحده و چین است و چراغی از امید برای تجارت بینالمللی و هزینههای مصرفکننده را روشن کرده است.
قابل ذکر است که این افزایش بیشتر در بخش ساعتهای ارزانتر دیده میشود که نشاندهنده رشد مشتری برای ساعتهای سوئیسی است.
فدراسیون صنعت ساعت سوئیس روز سهشنبه (۲۱ نوامبر) اعلام کرد که صادرات با ۵.۱ درصد افزایش به ۲.۴ میلیارد فرانک سوئیس (۳.۶ میلیارد دلار سنگاپور) رسیده است.
محمولههای صنعت کلیدی سوئیس در ۱۰ ماهه اول سال ۸.۳ درصد افزایش یافته است و پس از اینکه صادرات سال ۲۰۲۲ به ۲۴.۸ میلیارد فرانک رسید در مسیر رکورد سالانه دیگری قرار دارد.
این ارقام همچنین حاکی از کاهش تقاضا برای ساعتهای گرانقیمتتر است که نشان میدهد رابطه مصرفکنندگان با برندهای گرانقیمت ضعیف میشود.
صادرات به ایالاتمتحده که در سال ۲۰۲۱ از چین بهعنوان مقصد برتر پیشی گرفت، ۵درصد افزایش یافت، در حالی که صادرات به چین در مقایسه با اعداد ضعیف سال قبل، ۲۴ درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام
نظرات