• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402090100528
  • خبرنگار : 50026

معاون استاندار خراسان جنوبی:

احیای بافت‌های فرسوده شهری باید در اولویت باشد

احیای بافت‌های فرسوده شهری باید در اولویت باشد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به مشکلات موجود، احیای بافت‌های فرسوده شهری باید در اولویت قرار گیرد.

علیرضا عباس‌زاده، امروز چهارشنبه یکم آذر در پنجمین جلسه ستاد باز آفرینی پایدار شهری استان با اشاره به اینکه تا کنون اقدامات خوبی در بافت های فرسوده شهری استان انجام شده است، گفت: اما پروانه‌های زیادی برای ساخت در این بافت‌ها صادر نشده است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۷۳ هکتار تا امروز بافت فرسوده مصوب در ۹ شهر استان داریم، افزود: بسته تشویقی دولت در خصوص احیای بافت های فرسوده مورد نظر، نتوانسته در مردم ایجاد انگیزه برای انجام این کار کند.

به گفته وی، اگر در شهرهای خراسان جنوبی که بافت فرسوده مصوب دارند، نیاز به ارائه مشوق‌های جدیدی باشد، شهرداران این شهرها ظرف دو هفته پیشنهادهای خود را در این خصوص ارائه کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در صورت لزوم، شهرداری های این شهرها با ۱۰۰ درصد تخفیف، نسبت به صدور پروانه ساخت اقدام کنند تا بلکه این امر سبب ایجاد انگیزه برای احیای بافت های فرسوده شهری شود.

حسن علیزاده، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز گفت: هزار و ۷۰ هکتار بافت فرسوده در خراسان جنوبی داریم که باید سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در این بافت‌های فرسوده در سال جاری بازسازی شود.

وی افزود: مشوق‌های زیادی برای بازآفرینی محلات فرسوده در نظر گرفته شده‌ و یکی از مشوق‌ها این است که در زمینه تراکم، یک طبقه مازاد می‌توانند بسازند و در مجموع ۱۹ مشوق برای بازآفرینی محلات در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: شهرداران مشوق‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند تا برای تصویب به شرکت بازآفرینی ایران ارسال کنیم و ساخت و ساز در محلات هدف برای مردم تسهیل شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اضافه کرد: در طرح کلید به کلید نیز مالکان در محلات فرسوده در صورت واگذاری ملک خود به دولت می‌توانند زمین یا واحد نوسازی شده با ۴۰ درصد تخفیف دریافت کنند.

وی با اشاره به خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری استان افزود: ۷۹ پروژه در محلات بازآفرینی شهری را در دستور کار قرار داده‌ایم که ۶۲ پروژه تکمیل و تحویل بهره‌بردار شده و بقیه پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۷۹ درصد در دست اجراست.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در محدوده بافت‌های فرسوده چنانچه هر فردی به هر طریق مبادرت به نوسازی بناهای فرسوده کند، از مزایای بسته‌های تشویقی نوزده‌گانه بهره‌مند خواهد شد.

علیزاده خاطرنشان کرد: در بافت‌های فرسوده به دلیل مخاطرات احتمالی و حوادث غیر مترقبه نظیر زلزله و سیل راهی جز شتاب‌بخشی به نوسازی ساختمان‌های فرسوده نداریم و این کار جز با همیاری و مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha