• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402090100275
  • خبرنگار : 71402

ای‌بی‌سی‌ نیوز: اوکراین به دردسر بزرگی افتاده است

ای‌بی‌سی‌ نیوز: اوکراین به دردسر بزرگی افتاده است

شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی‌ نیوز به نقل از یک مقام اوکراینی گزارش داد که جریان مهمات توپخانه‌ای ساخت آمریکا به اوکراین در بحبوحه تلاش واشنگتن برای کمک به رژیم صهیونیستی در نبرد با حماس بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، منبع مطلع این شبکه آمریکایی اشاره کرد که مشکل اصلی، تحویل گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری استاندارد ناتو است که به گفته او «حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از کل عرضه تسلیحاتی به اوکراین» را تشکیل می‌دهد.

او همچنین ابراز نگرانی جدی کرد که بن‌بست در کنگره آمریکا می‌تواند به این معنی باشد که جریان تسلیحاتی به اوکراین شروع به خشک شدن کند. این مقام گفت: «ما گرفتار دردسر بزرگی هستیم... مهمات اساسی نمی‌آیند.» او هشدار داد که اگر اجازه داده شود وضعیت باز هم وخیم شود، اوکراین در معرض خطر از دست دادن موقعیت خود در میدان نبرد «به قیمت بسیار بالایی» است.

این مقام اوکراینی در ادامه گلایه کرد، در حالی که مقامات آمریکایی «به ما می‌گفتند [درگیری حماس و رژیم صهیونیستی] بر تعهدات تأثیری نخواهد داشت، تضمین‌های آنها نادرست بود.»

با این حال، یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با ای‌بی‌سی این تصور را رد کرد که این بحران «خاورمیانه» بود که واشنگتن را مجبور کرد کمک‌های خود به کی‌یف را کاهش دهد. او تاکید داشت که این تحول «مطمئنا هیچ ارتباطی با آنچه در غزه اتفاق می‌افتد» ندارد و توضیح داد که بسته‌های حمایتی بایدن برای اوکراین «از هفته‌ها قبل شروع به جمع‌آوری می‌کنند، بنابراین هیچ ارتباطی بین این دو درگیری وجود ندارد.»

بر اساس این گزارش، اظهارات این مقام اوکراینی پیش از سفر غافلگیرانه لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده به کی‌یف در روز دوشنبه برای تاکید مجدد بر «حمایت ثابت‌قدم» از اوکراین بیان شد. رئیس پنتاگون در جریان سفر خود، بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری جدیدی را اعلام کرد که شامل گلوله‌های توپخانه با کالیبرهای مختلف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha