• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402083022043
  • خبرنگار : 71402

اعتراضات جهانی به کشتار غیرنظامیان در غزه ادامه دارد

اعتراضات جهانی به کشتار غیرنظامیان در غزه ادامه دارد

معترضان حامی فلسطین، با ادامه حملات مرگبار رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی به‌ویژه در غزه، در شهرهای سراسر جهان بار دیگر به خیابان‌ها آمدند تا هر کدام به نوعی همبستگی خود را با فلسطینیان و محکوم کردن حملات صهیونیست‌ها نشان دهند.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه معترضان در بسیاری از نقاط جهان به ویژه آمریکا، کانادا و آمریکای لاتین در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

 معترضان در وینیپـِگ، از شهرهای بزرگ کانادا و مرکز استان منیتوبا در این کشور، با برگزاری تجمعی خواستار آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس شدند. تجمع‌کنندگان در این شهر جلوی فعالیت خط راه آهن ملی کانادا را که قصد جابجایی کالاهای تولید اراضی اشغالی را داشت، گرفتند و این حرکت آنها تا هفت عصر به وقت محلی ادامه یافت.

یکی از سازمان‌دهندگان اعتراضات گفت: طی روزهای اخیر، یک سری اقدامات انجام شده است. صدها هزار نفر بیانیه‌ها و طومارهایی را امضا کردند و با همه اینها، کانادا درخواستی برای آتش‌بس مطرح نکرده است. این چیزی است که ما فورا می‌خواهیم عملی شود.»

اعتراضات جهانی به کشتار غیرنظامیان در غزه ادامه دارد

این گروه که تحت تدابیر شدید امنیتی به اعتراض پرداخت، از دولت کانادا درخواست کرد تا خواستار آتش‌بس شود. معترضان پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند و بنرهایی با نوشته «آتش‌بس اکنون» و «فلسطین هرگز نخواهد مرد» حمل می‌کردند.

همچنین در تجمع دیگر حامیان فلسطین در تورنتو کانادا، معترضان فریاد «انتفاضه» سر دادند. در همین حال برخی از والدین یهودی و فلسطینی-کانادایی با برگزاری تجمعی گفتند که هیئت مدرسه ناحیه تورنتو برای محافظت از دانش‌آموزان در برابر نژادپرستی ضد فلسطینی در بحبوحه جنگ جاری رژیم صهیونیستی و حماس، به اندازه کافی تلاش نکرده است.

اعتراضات جهانی به کشتار غیرنظامیان در غزه ادامه دارد

در واشنگتن و در مقابل کاخ سفید آمریکا نیز ده‌ها معترض برای محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و حمایت از آرمان فلسطین تظاهرات کردند؛ آنها بنرهایی را برافراشتند که خواستار پایان جنگ و محکوم کردن حمایت آمریکا از جنایات نسل‌کشی توسط رژیم اشغالگر اسرائیل می‌شد.

و همچنین تظاهرات گسترده‌ای در اسکاتلند و سانتیاگو، پایتخت شیلی در همبستگی با مردم فلسطین در همبستگی در برابر اشغالگری و محکوم کردن حملات و کشتارهای اشغالگران اسرائیلی علیه مردم فلسطین برگزار شده و معترضان پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند. آنها شعار می‌دادند و خواستار پایان قتل‌عام‌های اشغالگران علیه فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری شدند.

اعتراضات جهانی به کشتار غیرنظامیان در غزه ادامه دارد

همچنین معترضان طرفدار فلسطین در روز دوشنبه در مقابل محل جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده در لس‌آنجلس کالیفرنیا، تظاهرات کردند. براساس فیلمی که منتشر شده است، جمعیت معترض در بیرون خانه‌ای در برنت‌وود لس‌آنجلس تجمع کرده‌ و شعار می‌دهند «شرم بر تو» و «مردم می‌دانند که دروغ می‌گویی!»

یکی از حاضران در اعتراضات که این فیلم را گرفته، می‌گوید: «معترضان رنگ قرمز به نشانه خون را در خیابان‌ها ریختند. معترضان بر سر شرکت‌کنندگانی که به مراسم جمع‌آوری کمک مالی کامالا هریس می‌روند، فریاد می‌زنند. آنها به میزان نارضایتی بالا از جو بایدن و معاونش کامالا هریس در میان جوانان اشاره کردند.»

اعتراضات جهانی به کشتار غیرنظامیان در غزه ادامه دارد

معترضان آمریکایی همچنین به سراغ کنسولگری رژیم صهیونیستی در لس‌آنجلس رفتند و همبستگی خود را با مردم غزه به نمایش گذاشتند. آنها برای نشان دادن اعتراضان بابت کشته‌شدن غیرنظامیان فلسطینی به‌ویژه کودکان، رنگ قرمز روی ساختمان کنسولگری ریختند.

در ایالات متحده، یهودیان وحشت‌زده از اقدامات رژیم صهیونیستی، در خط مقدم بسیاری از نافرمانی‌های مدنی و اعتراضات دیگر قرار گرفته‌اند و اعلام کرده‌اند این جنایات «به نام ما نباشد» این اعتراضات مردمی از ملیت‌ها، مذاهب و پیشینه‌های مختلف را جذب کرده و صدها تظاهرات در دانشگاه‌های سراسر این کشور، از جمله دانشگاه‌های ویژه مانند کلمبیا و هاروارد را به لرزه درآورده است.

فیلم: کنسولگری رژیم صهیونیستی، لس‌آنجلس

در انگلیس نیز گروه «اقدام فلسطین» Palestine Action به هدف قرار دادن شرکت‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در انگلیس پرداختند.

تعدادی از این فعالان در لستر، انگلیس با مسدود کردن خیابان مریدین و جاده‌ منتهی به سامانه‌های تاکتیکی پهپاد (UTACS)، متعلق به شرکت اسلحه‌سازی اسرائیلی «البیت سیستمز» Elbit Systems خواستار تعطیلی کارخانه‌های اسلحه‌سازی رژیم صهیونیستی در انگلیس شدند.

لازم به ذکر است کارخانه البیت سیستمز، بزرگترین کارخانه صهیونیستی است که در انگلیس اقدام به تولید سلاح می‌کند و ۸۵ درصد از پهپادهایی که در ارتش رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرند در این کارخانه تولید می‌شوند. این کارخانه ۱۰ شعبه در انگلیس دارد.

اعتراضات جهانی به کشتار غیرنظامیان در غزه ادامه دارد

اعتراضات جهانی به کشتار غیرنظامیان در غزه ادامه دارد

اعتراضات جهانی به کشتار غیرنظامیان در غزه ادامه دارد

تظاهراتی برای برجسته کردن تعداد کودکان کشته شده در غزه در استانبول ترکیه برگزار شد. در این تظاهرات کفش‌های بچه‌گانه و عکس‌های قربانیان حملات هوایی در میدان اوسکودار به نمایش درآمد.

اعتراضات جهانی به کشتار غیرنظامیان در غزه ادامه دارد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha