• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402083021944
  • خبرنگار : 71588

شرط انصارالله یمن برای آزادی کشتی رژیم صهیونیستی

شرط انصارالله یمن برای آزادی کشتی رژیم صهیونیستی

یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، شرط آزادی کشتی صهیونیستی توقیف شده در جنوب دریای سرخ، توقف عملیات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، عضو ارشد شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به درخواست آمریکا برای آزادی کشتی «گلکسی لیدر» در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: «در صورتی که آمریکا و اسرائیل دست از کشتار فلسطینیان در غزه بردارند و آب، دارو و غذا وارد کنند، آن زمان می‌توان درخصوص این کشتی اسرائیلی صحبت کرد.»

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، محمد علی الحوثی همچنین تصریح کرد: «آنچه نیروهای دریایی وابسته به جنبش انصارالله یمن انجام داده مطابق اصل مقابله به مثل است.»

پیشتر وزارت خارجه آمریکا از جنبش انصارالله یمن خواسته بود که فوراً کشتی «گلکسی لیدر» و خدمه آن را آزاد کنند.

این وزارتخانه در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد: «توقیف این کشتی در دریای سرخ توسط نیروهای انصارالله نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.»

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که واشنگتن با هم‌پیمانان و شرکا درخصوص اقدامات آتی در این زمینه رایزنی خواهد کرد.

از سوی دیگر، حزام الاسد، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد، توقیف کشتی صهیونیستی در دریای سرخ به مثابه سرآغاز اقدامات آتی علیه رژیم صهیونیستی است.

وی ضمن اشاره به توقیف کشتی صهیونیستی ادامه داد، این اقدام در دریای سرخ، سرآغاز عملیات دریایی آتی برای هدف قرار دادن ناوها، ناوچه‌ها و کشتی‌های تجاری رژیم صهیونیستی است.

حزام الاسد همچنین تصریح کرد: «مقابله با اسرائیل بر روند مذاکرات و تفاهمات در پرونده یمنی با عربستان تأثیری نخواهد گذاشت.»

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن افزود: «این اقدام (توقیف کشتی) تصمیم ملت یمن و ما است، زیرا ما در چارچوب آموزه‌های قرآنی و شیوه و سیاست‌های خود رویکردی خصمانه در قبال آمریکا و اسرائیل داریم. هماهنگی مشترکی در چارچوب محور مقاومت وجود دارد، اما این تصمیم کاملاً یمنی بود.»

وی درخصوص جزئیات مربوط به توقیف کشتی، سرنشینان و اقدامات آتی در این راستا گفت: «این جزئیات نظامی است و نظامیان درباره این موضوع توضیح خواهند داد. نیروهای دریایی ما در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند، کشتی‌های اسرائیلی چه جنگی و چه تجاری را رصد می‌کنند و آنها را مادامی که جنگ علیه ساکنان غزه ادمه دارد، هدف قرار خواهند داد.»

وی اظهار کرد: «ما آماده تشکیل نیروی ویژه یمنی برای مشارکت در دفاع از ساکنان غزه هستیم. کشورهایی که با فلسطین مرز دارند، اگر اجازه دهند، هزاران یمنی به آنجا خواهند رفت.»

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه از توقیف یک کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های دریای سرخ خبر داد و اعلام کرد: «تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، ما به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم.»

پیش از این عملیات، نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود که همه انواع کشتی‌هایی را که برای رژیم اشغالگر کار می‌کنند، هدف قرار خواهند داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۱۲:۲۹

با سلام . بعلت بستن شدن کریدور روسیه تمامی نگاهها بسمت خارومیانه برگشته است . امریکا تلاش می کند که سایر کشورها را مانند چین . هند وبرای اجرای نقشه خود در خاورمیانه همراه کند برای این کار تلاش می کند که از طریق گروه های سومالی ,غیره القا کند که امنیت در دریای سرخ نیست و در انجا حضور داشته باشند . تا به اهداف خود یعنی تجریه یمن . عراق . سوریه برسد همانطوریکه که برای سودان انجام داد . الان نیاز شدید به دیپلماسی مدیران وزارت امور خارجه ایران می باشد

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۱۳:۱۱

وزارت خارجه ی آمریکا ،عمل انصارالله یمن را خلاف قوانین بین الملل میداند!!حال سوال اینجاست که شما آمریکای جنایتکارکه هزاران نفر از پیر و جوان ،خرد و کلان و حتّی بچه ی شیرخوار و یک روزه را قتل عام کردید،معرفت و شعور و انسانیت وقانون وبین الملل وامثال اینها را میفهمید؟پس لطفاً شما آمریکائیها دم ازقانون وحقوق بشرنزنیدکه حالم بهم میخورد.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۲۲:۴۰

امریکا و اسراییل کودک کش خودشون رو فراتر از قانون میدونن

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۲۲:۴۴

آمریکای گنده لات و نوچش اسراییل کودک کش فقط زبان زور رو می فهمن

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۱۷:۱۴

قربان چنین مسلمانان شوم که واقعاً ایمان قوی دارد مانند دولت ها یمن ،عراق ،لبنان، سوریه افغانستان ایران

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۲۰:۴۱

سلام درود بر شرف شما یمنی ها کاشکی این سران عربی هم مثل شما مرد بودن و خودشان را همدرد مردم غزه میدانستن آن وقت نه آمریکا نه هیچ کشور دیگه‌ای جرات اشغال‌گری و وحشیگری نداشت درود بر شرف یمنی‌ها خیلی مرد هستین

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۲۱:۰۸

سلام وخسته نباشید به نیروهای شجاع ودلاوریمنی میگویم ودوردخداوندبرتمامی شماهاباد

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۲۱:۲۰

چرا توقیف کشتی اسرائیلی خلاف قوانین بین المللی است اما کشتن زن و بچه بیگناه در غزه خلاف قانون نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۲۱:۳۱

آمریکا آنقدر پررو بی شرم است که از نقض قوانین بین الملل صحبت میکند،آمریکا بر اساس کدام قانون بین المللی به تمام کشورها تجاوز وغیر مستقیم با شرکای خود بر علیه سایر کشورها حمله میکند،آیا فلسطین با نقشه های انگلیس وامریکا مورد تجاوز و تاسیس رژیم صهیونیستی قرار نگرفت، ؟آمریکا حق ندارد دستور صادر کند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۲۲:۰۱

شرف انصارالله بر بی .... اعراب حوزه خلیج فارس ودریای عمان

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۲۲:۱۱

دورود خدا بر شیر مردان یمنی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۲۲:۱۴

به آمریکائیها بگویید خاک برسرتان شما بهتر است در باره نقض قوانین بین الملل وحقوق بشر صحبت نکنید شما خودتان تمامی حقوق بین الملل وحقوق بشر را نقض کرده اید بهتر است خفه بشید و بمیرید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۲۲:۵۱

خیلی جالب بود جناب شیطان بزرگ.فرمودن توقیف کشتی نقض اشکار قوانین. بین المللی می باشد. یادشون رفته نفت کش ایران و بخاطر تحریمهای یک جانبه توقیف کرد. برجام و بعد دوازده سال مذاکره پاره کرد هواسش نیست صهیونیستها 12 هزار زن و بچه کشته حرف از کدام قوانین بین المللی می زنی ارباب داعش ؟ خفه شی بهتره

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۱ ۲۱:۴۰

آمریکا میگوید توقیف کشتی مقایر با قوانین بین المللی است ولی کشتار و جنایات اسرائیل و آمریکا مقایر با قوانین بین‌المللی نیست خیلی پررو هستید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۱ ۲۳:۰۴

مرگ بر اسرائیل کودک کش مرگ بر آمریکا حنایتکار مرگ بر آل سعود خائن.....

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۱ ۲۳:۱۵

درود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۲ ۲۱:۰۰

خداحفظتون کنه برادران یمنی بنازم به این اقتدار

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۲ ۲۳:۴۲

کشور دوست وبرادر یمن وملت وحکومتش! بهترین ومبارک ترین وبااررشترین کارو در توقیف کشتی های اسرائیل و.. انجام دادند وکارشان صدر صد درسته وحرف نداره واز هیچی نترسید! زیرا که دستان خداوند همراهه شماست!

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۳ ۰۳:۵۷

زنده باد رهبرم آقام سیدعلی. زنده باد انصارالله و مردم. باغیرت یمن که اگه نون برا خوردن ندارن ولی بی نهایت شرف و غیرت دارن. و گوش به فرمان رهبر و آقامون سیدعلی هستن. خداحفظشون کنه که با دست خالی و فقر، گل میکارن. و پرچم شیعه رو بالابردن جوری که امروزه ی بچه تو آمریکا.از مادرش میپرسه، مادر شیعه. با غیرت یعنی چی؟ و میدونید این یعنی چه؟؟؟ افتخار. میکنم که یک ایرانی مسلمان شیعه هستم. خداروشکر.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۳ ۱۱:۴۵

توقیف کشتی رژیم صهیونیستی مخالف قوانین بین المللی است اما توقیف کشتی های حامل نفت ایران و فروش نفت ایران در آمریکا قانونی است؟ این چه سیاست کثیفی است. زمان بزن و در رو گذشته است. جواب های هوی است. مرگ بر آمریکای جنایت کار و حامی رژیم کودک کش صهیونیستی.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۳ ۱۱:۴۷

سجده شکره داره دمتون گرم مردم یمن غرور آفرین هستید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۳ ۱۳:۳۰

به نام خداوند جان و خرد : ای مقاومت اسلامی یمن عزیز قهرمان بدانید آگاه باشید اولا این کشتی توقیفی شده صهیونیستی چونکه در زمان جنگ شما با صهیونیستها صورت گرفته غنیمت جنگی محسوب می شود و احدی حق ندارد این کشتی را از شما یمنی‌ها استردادش کند شما فقط می توانید روی آزاد سازی سرنشیان اسیر شده کشتی صهیونیستی معامله کنید نه بر روی آزاد کردن غنیمت جنگی شما چه کشتی غنیمتیتان را بدهید که کار بسیار غلط اشتباه و بدعت گذاری در قوانین جنگی اسلامی است و چه این کشتی غنیمتیتان را نگهداری و یا بفروشیدش با قیمت خوب ، صهیونیست‌ها هر غلطی که دلشان بخواهد در این ۷۵ سال که از رژیم جعلیشان می گذرد بر فلسطینیان انجام داده اند باز هم انجام می دهند بنابراین بی خود کشتی غنیمت جنگی به حقتان را به دشمن پس ندهید

avatar

باسلام و عرض ادب خدمت رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای. فرمانده کل قوا رزمندگان دلاور انصارالله یمن به پاس فداکاری شما در جنگ غزه که باعث پیروزی عزتمندانه حماس غزه فلسطین قهرمان شد از طرف ملت شریف جمهوری اسلامی ایران در برابر شما تعظیم کرده و بازوی شما از راه دور می بوسم به امید روزی که این غده سلطانی یعنی اسرائیل غاصب و کودک کش نابود کنیم و در مسجدالاقصی پشت ولی امر مسلمین جهان اسلام امام خامنه ای نماز شکرگذاری آن اقامه کنیم لبیک یا خامنه ای لبیک یا خامنه ای لبیک یا خامنه ای لبیک یا خامنه ای لبیک یا خامنه ای

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۴ ۱۷:۲۸

باید توی تنگه غرقش کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۴ ۱۸:۴۲

درود خدا بر شیرمردان و شیر زنان یمنی...مرحبا بکم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۴ ۲۳:۴۳

در قانون جنگلی که اروپا و آمریکا برای جهان دیکته می کنند تنها زبان زور است که حلال مشکلات است.زنده باد مجاهدان یمن که در دفاع از مظلوم مرد عمل هستند‌

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۵ ۰۲:۱۷

بنازم ارتش قدرتمند الیمن حوثیئین

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۰۱:۳۶

درود بر مردان انصارالله تف به بی‌غیرت های اماراتی و آل سعود و آل خلیفه آمریکایی ها لات کوچه خلوت هستند هر جا راه صاف باشه جرأت دارند بگازونند مرد که نیستند مزدورای شرکت بلک واتر و کمپانی های امنیتی هستند که واسه پول و جواز اقامت در آمریکا از کشورهای فقیر استخدام شده اند ایمان به شهادت ندارند تا ببینند هوا پسه در میرند از جونشون می ترسند