• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402082921149
  • خبرنگار : 71660

وال‌استریت‌ژورنال: مقامات آمریکا درباره عواقب حمایت‌ از اسرائیل محتاط شده‌اند

وال‌استریت‌ژورنال: مقامات آمریکا درباره عواقب حمایت‌ از اسرائیل محتاط شده‌اند

طبق گفته مقامات آمریکایی و اروپایی، جو بایدن در تلاش است تا بنیامین نتانیاهو را برای انجام اقداماتی متقاعد کند؛ اقداماتی که به باور مقامات آمریکایی می‌توانند از تشدید جنگ غزه جلوگیری کنند اما در عین حال روابط میان این دو متحد دیرینه را تیره خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، طی هفته‌های گذشته جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش کرده تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را نسبت به اتخاذ اقداماتی نظیر محدودسازی تلفات غیرنظامیان تا توافق برای توقف بشردوستانه به منظور آزادی اسرا راضی کند. درحالیکه توافق‌هایی در برخی مسائل صورت گرفته اما مقامات آمریکایی همچنان نگران برنامه‌های نهایی رژیم صهیونیستی برای غزه هستند.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز جنگ تاکنون به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده که بیش از ۵۵۰۰ نفر از شهدا کودک و ۳۵۰۰ نفر هم زن هستند.

جو بایدن روز شنبه با اشاره به خشونت شهرک‌نشینان صهیونیستی در کرانه باختری در یادداشتی برای روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: در راستای تلاش ما برای برقراری صلح، غزه و کرانه باختری باید توسط یک ساختار حکومتی واحد اداره شده و در نهایت تحت کنترل نسخه احیا شده‌ای از تشکیلات خودگردان فلسطین قرار گیرند.

بایدن همچنین در این یادداشت اعلام کرد که ایالات متحده آماده است تا شهرک‌نشینان افراطی کرانه باختری که فلسطینیان این منطقه را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، در فهرست محدودیت‌های ویزای آمریکا قرار دهد. از آغاز جنگ جدید حماس در ۷ اکتبر، خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان کرانه باختری اشغالی افزایش یافته است.

تلاش برای مهار نتانیاهو و دولت تندرو او همچنان یک چالش مداوم برای دولت بایدن است. از آنجایی که مقامات دولت بایدن نگران گسترش درگیری‌های کنونی در منطقه هستند، تقلا می‌کنند تا نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر اعضای کابینه او را تحت فشار قرار دهند.

روزنامه وال استریت ژورنال می‌گوید: مقامات ارشد دولتی آمریکا نسبت به عواقب حمایت‌های تمام‌عیار از اسرائیل محتاط هستند و از دولت نتانیاهو خواسته‌اند تا تصاویر منتشر شده از زنان و کودکانی که کشته شده‌اند را در نظر بگیرد. با این حال با توجه به اینکه رئیس‌جمهور بعدی شاید دونالد ترامپ باشد و جمهوری‌خواهانی که همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنند، مشخص نیست که آیا رای‌دهندگان دموکرات تحت تاثیر غزه قرار خواهند گرفت یا خیر.

مقامات آمریکایی هفته‌ها بر رژیم صهیونیستی فشار آورده‌اند تا از هدف‌گیری غیرنظامیان در اردوگاه‌های آوارگان و بیمارستان‌ها خودداری کند.

این روزنامه در پایان می‌نویسد: مقامات آمریکایی و اسرائیلی نیز ممکن است در مسیر برخورد با غزه پس از جنگ باشند. در حالیکه هر دو طرف موافق هستند که اسرائیل نباید غزه را پس از جنگ اشغال کند، دولت بایدن گفته است که می‌خواهد اطمینان حاصل کند که غزه در نهایت توسط یک دولت فلسطینی اداره می‌شود و این سرزمین دست نخورده باقی می‌ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha