• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402082920993
  • خبرنگار : 71496

المیادین: شروط حماس در فرمول آتش‌بس محقق شده اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند

المیادین: شروط حماس در فرمول آتش‌بس محقق شده اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند
نیروهای حماس

برخی منابع فاش کردند که فرمول نهایی آتش‌بس آماده شده و شروط مقاومت فلسطین را محقق کرده اما رژیم صهیونیستی وقت‌کشی می‌کند.

به گزارش ایسنا، برخی منابع ویژه در گفتگو با شبکه خبری المیادین فاش کردند که فرمول نهایی آتش‌بس تمامی بندهایی را که شرط جنبش حماس بودند، محقق کرده است.

این منابع در ادامه اظهار کردند: حماس از همان ابتدای عملیات طوفان الاقصی آمادگی خود را برای آزاد کردن شهرک‌نشین‌ها اعلام کرد اما این اسرائیلی‌ها بودند که تا الآن برای اجرای این تبادل وقت‌کشی می‌کنند.

به گفته منابع یاد شده، پیش از این نیز حماس آزادسازی زنان و کودکان فسلطینی اسیر از زندان‌های رژیم اشغالگر را شرط آزادسازی ده‌ها شهرک‌نشینی اعلام کرد که در نوار غزه اسیر هستند.

منابع مذکور تاکید کردند: حماس برای آزادی این اسرای اسرائیلی، برقراری آتش‌بسی پنج روزه همراه با ایجاد محیطی امن و لغو هرگونه پرواز پهپادهای اسرائیلی در حریم هوایی نوار غزه را خواستار شد. همچنین مقاومت فلسطین شرط اجرای این توافق را انتقال کمک‌ها به جنوب و شمال نوار غزه تعیین کرد، برخلاف کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه که در هفته‌های گذشته از گذرگاه رفح وارد نوار غزه شدند و محموله‌های آنها تنها در مناطق جنوبی توزیع شدند.

همچنین وب‌سایت آکسیوس آمریکا اعلام کرد که مذاکرات جهت دستیابی به توافقی برای آزادی اسرای اسرائیلی از نوار غزه پس از چند روز توقف، ازسرگرفته شد و پیشرفت اندکی را نشان داد.

این وب‌سایت در ادامه گزارش داد، یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در غزه پس از یورش نیروهای اشغالگر به بیمارستان الشفا، صحبت در این خصوص را متوقف کرده بود اما در ۲۴ ساعت گذشته رایزنی‌ها در این مورد را ازسرگرفت و پاسخ جدیدی برای میانجی‌های قطری فرستاد و در آن تاکید کرد، برخی شکاف‌ها میان دو طرف کاهش یافته اما این برای دستیابی به یک توافق کافی نیست.

همچنین آکسیوس جزئیات قرارداد ارائه شده و شروط طرف فلسطینی را فاش کرد که از جمله آنها این است که توافق در دو مرحله انجام خواهد شد، مرحله اول شامل آزادسازی نزدیک به ۵۰ زن و کودک توسط حماس در مقابل توقف پنج روزه حملات رژیم صهیونیستی است و مرحله دوم شامل جستجوی زنان و کودکان صهیونیست که در اسارت دیگر گروه‌های فلسطینی هستند تا آزاد شوند مشروط بر اینکه این عملیات طی روزهای آتش‌بس انجام شود.

این وب‌سایت آمریکایی اعلام کرد، مقاومت فلسطین توقف فعالیت‌های پهپادهای رژیم صهیونیستی به مدت شش ساعت در روز را خواستار است تا امکان دسترسی به محل اسرای مشخص شده بدون جاسوسی اسرائیل فراهم شود.

به گفته منابع آکسیوس، السنوار در مقابل خواستار این است که رژیم اشغالگر تمامی زنان و کودکان فلسطینی در زندان‌هایش را آزاد کند. علاوه بر این جنبش حماس ورود روزانه ۴۰۰ دستگاه کامیون در کنار تامین سوخت بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها را شرط خود تعیین کرد اما رژیم اشغالگر مدعی است گذرگاه رفح به دلایل امنیتی ظرفیت پذیرش این تعداد کامیون را در روز ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha