• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402082920885
  • خبرنگار : 71145

حماس ادعای صهیونیست‌ها درباره بیمارستان الشفا را تکذیب کرد

حماس ادعای صهیونیست‌ها درباره بیمارستان الشفا را تکذیب کرد

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: اظهارات ارتش اشغالگر در مورد استفاده از مجتمع پزشکی الشفا در غزه برای بازداشت اسرای اسرائیلی گمراه‌کننده و نادرست است.

به گزارش ایسنا، حماس روز یکشنبه در بیانیه‌ای در پاسخ به سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی افزود که این اظهارات با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست امنیتی و نظامی ارتش اشغالگر است.

حماس گفت: ارتش اشغالگر همچنان به «کمپین دروغ و اطلاعات نادرست» خود در اظهاراتش درباره اسرای صهیونیست ادامه می‌دهد؛ اسرایی که به بیمارستان الشفا منتقل شدند و اینکه ادعا می‌کند جسد یک سرباز زن را که به زعم آنها در بیمارستان کشته شده‌، پیدا کرده‌است.

این بیانیه می‌افزاید که گردان‌های القسام به وضوح تایید کرده‌اند که وضعیت سلامت زندانیان مجروح تحت نظر قرار گرفته و در بیمارستان‌ها به آنها رسیدگی شده و سپس آنها به محل بازداشت خود بازگردانده شده‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس افزود: در سخنان سخنگوی ارتش اسرائیل هیچ چیز جدیدی وجود ندارد، به جز تلاش برای سرپوش گذاشتن بر دروغ‌ها و ادعای آنها مبنی بر اینکه جنبش حماس بیمارستان الشفا را به عنوان یک ستاد فرماندهی و کنترل در اختیار گرفته‌است.

حماس تاکید کرد: بر اساس تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی منتشر شده در روزنامه هاآرتص و رسانه‌های عبری، ارتش اشغالگر که در هفت اکتبر شهرک نشینان خود را در بمباران هوایی کشته‌است، «کسی بود که باعث کشته شدن برخی از اسیرانش شد و گردان‌های القسام جزئیات کشته شدن گروه‌هایی از اسرا در حملات صهیونیست‌ها را اعلام کرد.

این بیانیه حماس در واکنش به آن است که ارتش اشغالگر مدعی شد که اعضای حماس هفتم اکتبر زندانیان را به بیمارستان الشفا برده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که یک سرباز زن که در نزدیکی بیمارستان نگهداری می‌شد توسط اعضای حماس کشته شد، نه در حملات ارتش اشغالگر به غزه.

ارتش اشغالگر همچنین تصاویری را منتشر کرده که به ادعای آن مربوط به تونلی بود که در یکی از حیاط‌های مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه کشف و ارتش اعلام کرد که ورودی تونل را زیر خودروی بمب‌گذاری شده و مملو از سلاح پیدا کرده‌است.

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش اشغالگر در ادامه دروغ‌پردازی‌ها و سناریوسازی‌های ارتش اشغالگر صحنه‌هایی را نشان داده و مدعی شده حماس هفت اکتبر از بیمارستان الشفا برای انتقال اسرا استفاده کرده‌است.

روز شنبه، عزت الرشق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس، در واکنش به اظهارات اشغالگران مبنی بر وجود آثار گروگانگیری در بیمارستان الشفا گفت: بسیاری از اسرای اشغالگران برای درمان و انجام عمل‌های جراحی به ویژه پس از جراحات برخی از آنها که در نتیجه بمباران صهیونیست‌ها بود، به بیمارستان الشفا منتقل شدند.

الرشق افزود: ما برای تضمین بهترین درمان ممکن در بیمارستان‌های نوار غزه، رزمندگان را به خطر انداختیم و تصاویر زیادی نیز در این باره منتشر کردیم.

الرشق، مقامات صهیونیست و همچنین آمریکایی‌ها را که آنها را تحت پوشش قرار می‌دهند و شریک جنایت آنها هستند، متهم کرد که برای حمله به بیمارستان الشفا و غیره توجیه‌هایی جعل می‌کنند، اما اینها توجیهات کاملاً نادرستی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha