• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402082719603
  • خبرنگار : 50295

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

هزینه‌کرد در علم و اندیشه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود

هزینه‌کرد در علم و اندیشه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: هزینه کرد در رابطه با علم و علم‌آموزی، توسعه فکر، دانش و اندیشه هزینه تلقی نشده و نوعی سرمایه‌گذاری است.

آیت‌الله علی خاتمی پیش از ظهر امروز ( ۲۷ آبان‌ماه) در آیین بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: کتاب آسمانی ما، آخرین و کامل‌ترین کتاب است و خداوند تبارک و تعالی وعده تضمین حفظ این برنامه جاوید وحی را در قرآن بیان فرموده است. حدود ۷۰ کتاب آسمانی داشته‌ایم و تقریبا همه آن کتاب‌ها محدود به زمان خاص بوده و بعد از سپری شدن زمان کتاب آسمانی جدیدی آمده که پایان بخش آن‌ها قرآن مجید است و همه آن مطالب کتاب‌های آسمانی در قرآن آمده است.

وی افزود: هیچ کتاب آسمانی تحدی ندارد و تحدی فقط مخصوص قرآن است و در این کتاب آسمانی در سه بخش دعوت به تحدی شده که اگر در حقانیت آن تردید دارید شما نیز مثل قرآن را بیاورید، یک تحدی دیگر قرآن این است که اگر در حقانیت قرآن تردید دارید و می‌گویید کار پیامبر است ۱۰ سوره همانند سوره‌های قرآن بیاورید و در سومین تحدی نیز بیان شده که اگر تردید دارید یک سوره مثل قرآن بیاورید و همه را نیز به کمک و یاری بطلبید.

این مسئول تصریح کرد: مایه تاسف است که میزان بی‌سوادی در کشورهای جهان سوم و خصوصا کشورهای اسلامی بالا است؛ این درصورتی است که اولین آیات نازل شده قرآن، تیتر و عنوان کتاب آیات سوره علق در غار حرا است که دعوت به خواندن می‌کند ولی نسبت به این توصیه چندان عامل نبوده‌ایم و با توجه به این آیات جهان اسلام باید تلاش بیشتری در این زمینه کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه خواندن، نوشتن، یادگرفتن و یاد دادن مبارزه با جهل است که در این زمینه اصل مسئله و پایه والدین و خانواده بوده و بعد محیط آموزشی است، گفت: بخش عمده انتقال فرهنگ، توسعه تمدن‌ها و مدنیت‌ها در سایه انتقال فرهنگ‌هایی است که در گذشته موفق بوده و بشریت باید از این موفقیت‌ها و دانایی‌ها حمایت می‌کرد. هزینه‌کرد در رابطه با علم و علم‌آموزی، توسعه فکر، دانش و اندیشه هزینه تلقی نشده و به نوعی سرمایه‌گذاری است.

در ادامه جلسه شهردار زنجان نیز با بیان اینکه سرانه مطالعه در حال حاضر در شان فرهنگ اسلامی و ایرانی نیست، گفت: باید به‌دنبال ایجاد ارتباط مستمر کودکان و نوجوانان‌مان با فرهنگ کتاب‌خوانی به‌معنای درستش باشیم.

علیرضا فیروزفر با بیان اینکه باید فرهنگ مطالعه از کانون خانواده و والدین در وجود کودکان نهادینه می‌شود، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم کتابخانه‌های خانگی و کتابخانه معابر را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha