• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402082719419
  • خبرنگار : 71588

وزارت خارجه فلسطین، تل‌آویو را مسؤول جان محاصره‌شدگان در بیمارستان الشفا دانست

وزارت خارجه فلسطین، تل‌آویو را مسؤول جان محاصره‌شدگان در بیمارستان الشفا دانست

وزارت خارجه فلسطین، رژیم صهیونیستی را مسؤول جان هزاران بیمار محاصره شده در بیمارستان «الشفا» در غزه دانست.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، رژیم صهیونیستی مسؤول جان هزاران بیمار محاصره شده در داخل بیمارستان «الشفا» از جمله نوزادان نارس، نوزادان تازه متولد شده، بیماران، زخمی‌شدگان، کادر پزشکی و آوارگان است.

براساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اشغالگران محاصره نظامی شدیدی را علیه بیمارستان «الشفا» اعمال کرده و شهروندان مستقر در داخل آن از ابتدایی‌ترین نیازهای انسانی‌شان از جمله غذا، آب، دارو و سوخت محروم هستند و رژیم اشغالگر داروخانه مرکزی بیمارستان الشفا را تحت کنترل خود درآورده و آن را به زندانی بزرگ تبدیل کرده‌است.

این وزارتخانه تاکید کرد، مقدار غذا و آبی که اشغالگران اجازه ورود آنها را داده تنها برای ده‌ها شهروند کافی است و زخمی‌شدگان، بیماران و کودکان هر لحظه با خطر مرگ مواجه هستند.

وزارت خارجه فلسطین از جامعه جهانی و همچنین نهادهای بین‌المللی و امدادرسان خواست در اسرع وقت برای نجات جان محاصره‌شدگان داخل بیمارستان الشفا، حفاظت از جان آنها، دور کردن اشغالگران از تمامی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و خدماتی و بشردوستانه در نوار غزه اقدامی اتخاذ کنند.

پیشتر ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام در فایلی صوتی تاکید کرده بود: مبارزان ما به عملیات خود در مقابله با نیروهای صهیونیستی در نوار غزه در محورهای مختلف ادامه می‌دهند. در چهار روز گذشته ۶۲ دستگاه خودروی نظامی صهیونیستی را منهدم کردیم.

سخنگوی گردان‌های القسام تاکید کرد: آنچه نتانیاهو در بیمارستان الشفا به دنبال آن است، تمسخرآمیز است و آن‌ها به دنبال سراب هستند. ورود نیروهای دشمن به مجتمع پزشکی الشفا یک رسوایی برای سازمان‌های بین‌المللی است.

ابوعبیده خاطرنشان کرد: به دشمن می‌گویم که کشته‌های شما بسیار بیشتر از چیزی است که توقع آن را دارید.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه برای چهل و سومین روز ادامه دارد نهادهای بین‌المللی نسبت به وقوع یک بحران انسانی در این باریکه هشدار می‌دهند، اما نیروهای اشغالگر بی‌توجه به این هشدارها همچنان بیمارستان‌ها را هدف قرار داده و آنها را با تانک محاصره کرده‌اند.

پیشتر تلویزیون فلسطین گزارش داد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی که مجتمع پزشکی «الشفا» را محاصره کرده‌اند، تنها یک ساعت به کادر پزشکی، بیماران و آوارگان داخل مجتمع فرصت داده‌اند تا مجتمع را تخلیه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha