• جمعه / ۲۶ آبان ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402082619085
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

اخبار انتظامی

توقیف محموله‌ی کالای قاچاق در هشترود

توقیف محموله‌ی کالای قاچاق در هشترود

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی شهرستان هشترود از توقیف یک دستگاه سواری پژو پارس حامل انواع کالای قاچاق و قرص ظرفشویی به ارزش تقریبی دو میلیارد و ۵۰۰ ریال خبر داد.

سرهنگ کلام الله ابراهیمی در تشریح این خبر بیان کرد: با تشدید اقدامات پلیس در برخورد با قاچاق کالا، مأموران پاسگاه کوهسار و یگان امداد شهرستان هشترود، در سه راهی روستای تارقلی به یک دستگاه سواری پژو پارس به ظن حمل کالاب قاچاق مشکوک و متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق شدند انواع لوازم خانه (شیرجوش، پیتزابر، گوشت کوب برقی و انواع قوری و کتری برقی و ...) و شش هزارو ۷۵۲ عدد قرص ماشین ظرفشویی خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش تقریبی کالاهای کشف شده از سوی کارشناسان مربوطه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان با تأکید بر، برخورد قاطع پلیس با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز به منظور رونق و حمایت روز افزون از تولیدکنندگان داخلی در سطح جامعه، افزود: در این راستا یک دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

دستگیری ۴ نفر اراذل و اوباش در"بناب"

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح ضربتی مقابله و مبارزه با اراذل و اوباش و دستگیری چهار نفر در شهرستان بناب خبر داد.

سردار علی محمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای مطالبات و درخواست مردمی، طرح برخورد با اراذل و اوباش با مشارکت رده‌های تخصصی و انتظامی در سطح شهرستان اجرایی شد.

وی تشریح کرد: در اجرای این طرح ضمن هماهنگی قضایی، تیم‌های تلفیقی همزمان به چند نقطه از مناطق آلوده ، قهوه خانه‌ها و پارک‌های سطح شهر که اراذل و اوباش به عناوین مختلف در آن‌ها مبادرت به عرض اندام و ایجاد رعب و وحشت می‌کردند، اعزام شدند.

وی با اشاره به نتایج حاصل از اجرای این طرح که منجر به شکسته شدن قدرت پوشالی اراذل و اوباش، افزود: ماموران در بازدید از محل‌های تجمع و پاتوق اراذل و اوباش موفق به دستگیری چهار نفر از اراذل و اوباش سطح دار و تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی شدند و از مخفیگاه آنان تعداد دو قبضه سلاح سرد کشف و به مقر انتظامی دلالت دادند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تداوم اجرای طرح‌های امنیت ساز با تمرکز محله محوری در شهرستان،خاطرنشان کرد: ماموران پلیس با اراذل و اوباش و تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی که امنیت مردم را خدشه دار کنند برخوردی قانونی و قاطع به عمل خواهند آورد و همواره از همکاری تنگاتنگ شهروندان با ماموران پلیس قدردانی کرد.

 دستگیری سارق سیم و کابل برق در میانه

 فرمانده انتظامی شهرستان میانه از دستگیری یک سارق سیم و کابل برق با کشف سه فقره سرقت در شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در راستای طرح امنیت محله محور و مقابله قاطع با سارقان و در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

وی افزود: با انجام بررسی‌ها و تحقیقات لازم، سارق سابقه دار در رابطه با سرقت‌های به وقوع پیوسته شناسایی؛ که پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی در عملیاتی توسط ماموران پلیس دستگیر و به ارتکاب سه فقره سرقت اعتراف کرد.

وی از مردم درخواست کرد: ضمن توجه به هشدارهای پلیس، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری یک نفر مالخر اموال مسروقه در "عجب شیر "

فرمانده انتظامی عجب شیر از اجرای طرح مبارزه با سارقان و مالخران اموال مسروقه و دستگیری یک نفر و کشف اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ سهراب شفقی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی اجرای طرح مبارزه با سارقان و مالخران اموال مسروقه این طرح با اکیپ تلفیقی از ماموران پلیس آگاهی، مبارزه با مواد مخدر، این شهرستان به مورد اجراء گذاشته شد.

وی افزود: ماموران با مراجعه به ضایعات فروشی‌ها، سمساری‌ها، اوراق فروشی‌ها، بازارهای هفتگی و سایر اماکن و محل‌های مشکوک موفق شدند تعداد یک نفر از مالخران اموال مسروقه را دستگیر و اموال ذکر شده تحویل به شاکی شد.

سرهنگ شفقی ادامه داد: در این رابطه متهم با تشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی عجب شیر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است، اجرای طرح‌های مبارزه با جرائم اجراء خواهد شد و با مخلان امنیت برخورد جدی، قانونی و قاطع خواهد شد.

برگرداندن کیف زنانه حاوی وجه نقد و طلاجات

سرپرست بازرسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، از صحت عمل ماموران وظیفه شناس کلانتری اسکو در برگرداندن کیف زنانه حاوی وجه نقد و مقداری طلاجات خبر داد.

سرهنگ  اکبر مردی در تشریح این خبر، گفت: دو نفر از ماموران کلانتری اسکو در حین گشت زنی در سطح حوزه، یک کیف زنانه حاوی ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال وجه نقد، دو حلقه انگشتر زنانه طلا، شناسنامه صاحب کیف، یک جفت گوشواره طلا به صورت بلاصاحب کشف کردند.

وی افزود: این مأموران وظیفه شناس در اقدامی خداپسندانه و ارزشمند و در کمال صحت عمل، با همکاری مسئولان یگان مالک کیف را شناسایی و با تنظیم صورتجلسه آن را به وی تحویل دادند.

وی افزود: صحت عمل ماموران در کیف حاوی وجه نقد، خوشحالی و رضایتمندی صاحب آن را به دنبال داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس استان، وی با بیان اینکه صداقت و امانتداری در مسائل مادی و معنوی و ترویج این فرهنگ در آحاد جامعه امری ضروری است، عنوان کرد: به منظور ترویج فرهنگ خودکنترلی، ارتقاء صحت عمل و ارج نهادن به این عمل خداپسندانه و الگوسازی رفتارهای شایسته از این امانت داران تقدیر می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha