• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402082417906
  • خبرنگار : 50187

معاون دادگستری اعلام کرد

کرمان جزء استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

کرمان جزء استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

ایسنا/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه ۶۱ درصد از فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده ای در ۱۰ استان کشور رخ داده، گفت: استان کرمان در جایگاه سوم این تصادفات قرار دارد.

سیدمهدی قویدل ۲۴ آبان ماه در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمان اظهار کرد: سوانح و حوادث حمل و نقل جاده‌ای و خسارات مالی و جانی ناشی از آنها در زمره مهمترین چالش‌هایی است که توجه و تعمق تحلیل گران ترافیک را بیش از پیش می‌طلبد.

وی با تاکید بر مطالبه‌گری و پیگیری در زمینه معضلات جاده‌ای افزود: در حال حاضر معضلات و حوادث ترافیکی پدیدآورنده فاجعه عظیمی برای جامعه ماست به طوری که هرسال جان جمع زیادی از مردم را می‌گیرد و روزانه سه تا چهار درصد ثروت ملی را نابود می‌کند.

قویدل با اشاره به این‌که بیش از ۶۰ درصد از تصادفات رانندگی ناشی از اشتباهات و خطاهای راننده است، تصریح کرد: اکثر اوقات نادیده گرفتن مقررات و هم‌چنین خطاهای رانندگی نقش بسزایی در افزایش آمار تصادفات دارد.

معاون دادگستری کل استان کرمان گفت: ۳۰ نقطه در شمال استان و پنج نقطه در جنوب استان بیشترین حادثه را دارند که حمل و نقل و راهداری تعهد کرده ۱۵ نقطه حادثه‌خیز در شمال استان تا پایان سال جاری رفع و اصلاح شود.

وی ابراز کرد: با توجه به افزایش وسایل، می‌طلبد که در بحث توسعه راه‌ها و زیرساخت‌ها و هم‌چنین رفع نواقص مربوطه اقدام عاجل صورت بگیرد.

قویدل با بیان این‌که ۶۱ درصد از فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده ای در ۱۰ استان کشور رخ داده، گفت: استان کرمان در جایگاه سوم این تصادفات قرار دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با تاکید بر نقش شرکت‌های بیمه در اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی و پیشگیری از سوانح و حوادث، افزود: نهادینه کردن فرهنگ صحیح رانندگی یکی از مهمترین راهکارها در این زمینه است که می‌طلبد همه دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی، هنری و رسانه‌ها و شرکت‌های بیمه در این راستا با اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی، راه‌اندازی سیستم پیامکی، نصب پوسترها و سایر فعالیت‌های پیشگیرانه، برای کاهش تصادفات کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha