• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402082417374
  • خبرنگار : 50163

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد

افزایش قابل توجه بودجه حوزه فرهنگ در دولت سیزدهم

افزایش قابل توجه بودجه حوزه فرهنگ در دولت سیزدهم

ایسنا/زنجان معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه فرهنگی کشور طی دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است اما هنوز با تامین نیازهای حوزه فرهنگ فاصله داریم.

یاسر احمدوند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به توسعه کتابخوانی در نقاط مختلف کشور دارد، عنوان کرد: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه آن است که مردم در مناطق مختلف با کتاب آشنا شده و کتاب به راحتی در اختیارشان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات این حوزه راه‌اندازی سامانه بازار کتاب است، ادامه داد: کتاب‌فروشان سراسر کشور کتاب‌های خود را در این سامانه ارائه می‌کنند و مردم در همه شهرها و روستاها می‌توانند با مراجعه به این سامانه، کتاب مورد نظر خود را سفارش داده و در نشانی ارائه شده کتاب مورد نظر را دریافت کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه راه‌اندازی سامانه بازار کتاب اتفاق بزرگی در تحقق عدالت فرهنگی و دسترسی مردم به کتاب در اقصی نقاط کشور است، ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات در حوزه کتاب و کتابخوانی این است که کتابخانه‌ها در شهرها و روستاها توسعه یابد.

احمدوند با یادآوری اینکه که برای تحقق اهداف تعیین شده برای توسعه کتاب و کتاب‌خوانی نیز تعدادی از کتابخانه‌های مرکزی در شهرستان و استان‌های مختلف راه‌اندازی شده و تعداد دیگر در حال تکمیل شدن است، افزود: راه‌اندازی نمایشگاه‌های مختلف کتاب نیز از دیگر اقدامات دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی این وزارتخانه است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بودجه فرهنگی کشور طی دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است اما هنوز با تامین نیازهای حوزه فرهنگ فاصله داریم، خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم با نگاه مثبتی که دولت سیزدهم به موضوع فرهنگ دارد بودجه‌های فرهنگی به سطح مطلوب خود خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha